Tänkte prova å lägga trägolv i dusch och behöver tips på hur man fixar höjderna samt avslut och material på övrigt golv.
Befintligt golv är i betong med gammalt avlopp som vi inte tänker byta ut.

// Roger
 
  • Nyrenoverad duschhörna med kakelväggar och nylagt vattentätt grått golv samt en duschstång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat duschrum med betongliknande kakel och trätrall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av trätrall på ett betonggolv i ett hörn med gråa kakelplattor på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tipps, det finns snygg ”Parkettgolv” som består av golvkeramik att lägga i duschen.
Första gången jag såg det så var jag tvungen att känna på ytan då det såg ut som äkta träplank.
 
L Leif i Skåne skrev:
Tipps, det finns snygg ”Parkettgolv” som består av golvkeramik att lägga i duschen.
Första gången jag såg det så var jag tvungen att känna på ytan då det såg ut som äkta träplank.
Hej
Vi haft den tanken oxå men då måste man installlera golvvärme och de ville vi slippa.
Vi fick iden om trägolv för att slippa installera klinkers å golvvärme…..
 
M Mecano skrev:
Hej
Vi haft den tanken oxå men då måste man installlera golvvärme och de ville vi slippa.
Vi fick iden om trägolv för att slippa installera klinkers å golvvärme…..
Nja, golvet blir varmt av vattnet efter ett tag...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
... efter ett tag...
🤔

Jag duschar snabbt.
 
Då skulle jag heller lägga ett vinylklickolv. Står att de inte är avsedda för golv med golvbrunn, men det är ju för att de inte är ett tätskikt, vilket ju är irrelevant i ett källarutrymme.
 
H hapazard skrev:
Då skulle jag heller lägga ett vinylklickolv. Står att de inte är avsedda för golv med golvbrunn, men det är ju för att de inte är ett tätskikt, vilket ju är irrelevant i ett källarutrymme.
Hej
Tanken är att höja upp trägolvet för att dölja befintlig golvbrunn då denna inte ska bytas
 
Jag gjorde något liknande i en dusch med konstant kallt golv. Plattor av något mörkt träslag på plastgaller med klickfästen, som nog var tänkta för balkonger. Kanske 30*30 cm. En del jobb med att fila ner plastfötterna under träplattorna för att få det jämnt, men efter det var det ett skönare golv som såg helt ok. Man får vara noga med att spola av tvålrester om man vill hålla det fräscht, men annars inte värre att sköta än annat golv.
 
  • Gilla
Mecano och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.