Hej!
Håller på att lägga golvvärme i huset, lägger spårade spånskivor. Ska ha 3st LK rumstermostat S2 trådbunden. Tänkte bara dubbelkolla så att jag förstått rätt med installationen. Inkoppling i fördelarskåp kommer såklart genomföras av VVS firma.

Läst i manualen för termostaten och förstår det som att höjd ovan golv ca 1.5m och kan sättas i aparatdosa. Tolkar elschemat som att matning 24v och övrig "signalering" kommer från kopplingsbox i fördelarskåpet. Sen ska varje termostat ha en extern givare? eller?

Om jag sätter aparatdosa för termostaten, vanligt 16 mm rör mellan dosa och fördelarskåp och ytterligare 1st 16 rör som jag släpper upp i spånskivan till extern givare. Blir det korrekt för att kunna genomföra installationen senare?

Tack på förhand!
 
Termostaterna ska ha en egen ledning till centralen och därefter ingen mer termostat, det ska sitta termodon för varje slinga, vid fördelningsrören som reglerar värmen i golvet. Bara förlägga rör så kabeln kommer dit den ska. Se bara till att inte rören kommer att vara i vägen för nästa steg för övrig installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.