Hej,

Har en plugg/skruv som lossnat från min hatthylla, så nu är hela hyllan sen. Någon som har tips på hur man kan åtgärda detta? Måste jag ta ner hela hyllan och spackla och borra om, eller finns det bättre lösningar?

(Inte helt säker på vilken forumsdel jag skulle lägga detta inlägget i, hoppas det blev ok)
 
  • Vit vägg, metallhängare med jacka, skuggor, enkel, minimalistisk inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beroende lite på hur väggen bakom ser ut kan du kanske använda dig av en expander?
 
Vad är det för vägg?
Gips eller betong?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Spackla om? Det täcks väl upp av hatthyllan senare så du inte ser sprickor i färgen.

Jag är mer inne som de andra på att se vad det är för material. Med gips skulle en skivexpander fungera och klara belastningen bättre än plugg
 
Är det gipsvägg funkar dessa väldans bra. Finns på Classe för en billig slant.
Både för enkel eller dubbelgips
 
  • Gipsankare med skruv för montering i gipsvägg, från post om byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Tack för alla snabba svar! Jag tror lättbetong. Blir nog att skriva ner hyllan och se om en expander funkar. Annars, som du skrev sjoelund så täcks det ju upp av hyllan om det blir lite sprickor om man måste borra om.
 
Annars är det en fördel om det blir lite längd på plugg och skruv. Sitter det bara ytligt så lossnar det gärna.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.