Har köpt ett hus med direktverkande el.

Kan någon berätta hur omöjlig min önskan är?

Huset har 4 rum, 1 hall, 1 kök, 2 badrum..

Jag vill styra värmen trådlöst i olika rum enligt följande: Under dagtid skall varje rum ha 22 gr. Kl 23.00 skall 3 rum, kök och hall sänkas till 18 gr. Kl 06.00 (t.ex.) skall samtliga rum ha 22 gr igen.

Då vi är bortresta vill jag ha 10 gr överallt och möjlighet att ringa 30 mil hemifrån och sparka igång 22 gr överallt.

Delvis finansiering genom att inte installera en luftvärmpump.

Detta är väl inte genomförbart? Kollar ändå. Man landade ju på månen 1969.
 
klart det finns.

http://www.bonab.se/

klicka under styrningar BAS-EVS

samt komplettera med några sladdar och relän, så e det klart.

kostar typ mellan 5-10 tusen.
 
Tack för tipset!!

Lillger bland mina favoriter nu. Skall kontakta dem redan innan vi flyttar in.
 
Tjo,

jag är inne på samma sak men skulle vilja ha en koppling via något smutt interface til PC (linux) med lite individuell styrning i olika rum och så vidare.

Kan tänka mig hacka webbinterface, schemaläggning osv osv för hand men det måste gå att få kontakt. Jag har funderat på att shoppa loss på IQTherm och modda lite för att få till det jag vill men jag skulle gärna vara övertygad om att det inte finns redan först.

Någon som vet?
 
sege_ skrev:
Tjo,

jag är inne på samma sak men skulle vilja ha en koppling via något smutt interface til PC (linux) med lite individuell styrning i olika rum och så vidare.

Kan tänka mig hacka webbinterface, schemaläggning osv osv för hand men det måste gå att få kontakt. Jag har funderat på att shoppa loss på IQTherm och modda lite för att få till det jag vill men jag skulle gärna vara övertygad om att det inte finns redan först.

Någon som vet?
Det vill jag också....Linux-kärran vill jobba :) Kommer du på något posta gärna det...
 
sege_ skrev:
Tjo,

jag är inne på samma sak men skulle vilja ha en koppling via något smutt interface til PC (linux) med lite individuell styrning i olika rum och så vidare.

Kan tänka mig hacka webbinterface, schemaläggning osv osv för hand men det måste gå att få kontakt. Jag har funderat på att shoppa loss på IQTherm och modda lite för att få till det jag vill men jag skulle gärna vara övertygad om att det inte finns redan först.

Någon som vet?
Exakt! Styrning via datorn vill jag också ha. Håller på och letar men hittar inget som har nån ingång.
IQTherm verkar lovande om man kan skippa styrning via datorn förstås.

Om nån vet: posta detta!
 
Att blanda in datorn känns inte bra. Den vill jag stänga av under nätterna och då vi är bortresta.
 
el_richard skrev:
klart det finns.

[länk]

klicka under styrningar BAS-EVS

samt komplettera med några sladdar och relän, så e det klart.

kostar typ mellan 5-10 tusen.
Smart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.