Hej!

Jag har tankt att sanka mitt badrumstak for att falla in spotlights. hur bor man enklast ga till vaga, kan man anvanda sig av en traskiva och reglar som inomhus?
 
S
tjenna!!!!

hade jag gjort detta hos mig så hade jag reglat upp med 45x70mm träreglar.
sätt en 70mm plåtskena runt om å regla upp med c/c 300mm.
dra all el å skruva upp gips i taket.
kör med 12v system då kan du lägga transformatorerna uppe på gipsen...
hoppas du förstod vad förklarat????
hör av dig annars...
god jul
mvh
speedomac
 
Du bör ställa frågan i forumet för el istället. Där finns redan flera gamla trådar i vilket ämnet behandlats.

Träskivor är olämpliga som tak, specielt i badrum och än mer olämpligt om du skall fälla in spottar. Använd gips istället.
 
vad gäller hur mycket du skall regla ned så måste du först bestämma vilka spottar du skall ha. Om du kör med spottar på mer än 20w så kräver de flesta fabrikat att du har 100-180 mm fritt utrymme mot brännbart.
 
tar och gör en provsökning har letat men kolalde inte i elforumet. det jag tänkte på när man sänker taket om man använder träreglar och dessutom har det slutet mot taket ligger väl fukt kvar och stor risk för mögel?
 
Jag är inte expert på detta, men om du vill ha bra svar måste du nog berätta mer,

Du frågar om hur du kan göra som med tak inomhus. Vad menar du med detta?

Är det ett tak i mellanbjälklag eller upp mot en vind eller motsvarande.
Vad har du för takkonstruktion idag? Är det t..ex. plastfolie eller förhydringspapp. Detta har viss betydelse för fuktvandringen.
 
jag bor i ett bostadsrätt det är ett mindre badrum som består av betong. taket är idag vad jag förstått bara målat. så vill endast sänka ner det för att fälla in belysningen. det jag är mest orolig för är att om man sänker taket då skapar man en ficka där fukt tränger in och skapar mögel för at det inte finns ventilation
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.