Granntomten har 14 meter till berg. Jo , det är träbjälklag. I källaren blir det raddar dimensionerade för golvvärmetemperatur.

Jag har bara fått pris på en ren pump, finns längre upp. Jag tänkte jag skulle beställa en innan nyår, men det blev inte av. Så nu har jag inte riktigt lika bråttom, men priserna jag fick på en 6:a och 8:an ovan är båda bara några hundra över rinkabys priser. Nu har den här tråden fått mig på lite andra tankar vad gäller modell och storlek, men efter helgerna skall de få räkna lite till på storlek, borrdjup mm. Det är firman mittemot järnvägssstationen jag har pratat med.

Du fick inte höra något pris för borrningen i berg? 200-250:- kanske?
 
några undringar öve ringkabys priser !!!
fråga på offert här: http://www.energikompaniet.se/

hmm. sidan ser inte lika dan ut som när jag koppte, o har förmig att dom delat på firman på nått sätt.
förr hade dom ialla fall lägre priser än rinkabyrör &f rakten var gratis. Det kostar inget att fråga.
 
spikers_corner skrev:
Granntomten har 14 meter till berg. Jo , det är träbjälklag. I källaren blir det raddar dimensionerade för golvvärmetemperatur.

Du fick inte höra något pris för borrningen i berg? 200-250:- kanske?
Så här va priset i augusti hos energiborr

600:-/m med foderrör
210:-/m ner till 100 meter
240:-/m efter 100 meter
 
Jag vet bara inte om jag vill hosta upp >50kkr till en firma där jag inte vet något om ägarna.
Rörtekniks priser var ju bra, men jag gissar att moms kommer till. Då är de några hundra billigare än Bynor, ca 4000 billigare än Rinkaby och min lokala firma , allt på en 1235-10.

Nu då brådskan gått över så funderar jag på att höra med IVT-folket också.
 
Moms kommer till?:
Nibe Fighter värmepump
*Fri leverans över hela sverige.
*Paketpriser vid merförsäljning av vvs material.
*Priser inkl frakt och moms.
*Dimensionering görs konstnadsfritt vid offertförfrågan.

Markvärmepumpar:
1250 Pris: 76.700:-

1235-6 Pris: 46.000:-
1235-8 Pris: 49.000:-
1235-10 Pris: 51.300:-
 
Jag har handlat hela mitt golvvärmesystem från rinkaby, men pumpen köpte jag av rörteknik. Det är mycket bra service och support från rörteknik.
 
Jag bommade det, jag få väl skylla på att jag läste med stängda ögon eller nått ;-)
Det gör ju inte priserna sämre.

Det är inte ointressant, det är bara frågan om det är värt mellanskillnaden att handla av någon på orten som man kan gå gnälla på. Men då skiljer det 8000:- på en 1235-8 mot den lokala firman, det är ju några meter borrhål.
 
OK, skogesta. Det låter ju intressant. Jag skall kolla lite med släkten i Ö-sund vad de säger om firman.
Installerade du själv?
 
Jag som bor i närheten av Östersund och mycket väl känner till Rörteknik vill bara säga att det är ett VVS och Vent företag av medelstorlek som har existerat i minst 20 år. Dom är utan tvekan seriösa och jag kan inte se att det skulle vara nått problem att handla med dem.
 
Tack för infon elmont!
Inte för att det blir lättare att bestäma sig ;-)
 
Jag har 210m hål och 10m till hålet, det fungerar utmärkt fast det står 400m i manualen
(de som installerade sa att det skulle fungera också).
En polare med samma pump har 225m hål och det fungerar det med.
 
klart det funkar, det funkar även med 300m hål. MEN! ju längre hålet är, ju svårare är det att nå 3 grads diff mella in o ut, vilket är det du ska ha!
 
det är väll inte så farligt att köpa får en okänd firma, så länga du inte betalar i förskott !
 
Det är ingen större fara om diffen drar iväg uppåt 4 grader. Har själv 3.5-4 graders diff. Nån med 500m slang jordvärme på värmepumps forum tror jag har runt 4 grader också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.