F
Periodisk fasta, i mitt fall skippar jag bara frukosten. Funkar finemang. Dricker enbart kaffe och vatten till vardags.

Försöker äta mer vegetariskt men tycker det är svårt. Ja en trevlig linsgryta eller soppa kan vara riktigt gott. Ibland gör vi Tacos på vegofärs eller kör 50/50 med linser och färs i köttfärsås. Men köttsubstituten är sådär och man kan ju fundera på hur hälsosam denna ultraprocesserade maten faktiskt är.
 
Redigerat:
wildeside wildeside skrev:
Fungerar mindre bra att dricka vin till lunchen🤔 iof kanske jobbet skulle bli lite roligare då.
Vin är ju för fan den ultimata drycken till lunch. Dricker det i princip 5 dagar i veckan.
 
wildeside
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vin är ju för fan den ultimata drycken till lunch. Dricker det i princip 5 dagar i veckan.
Ja men nu är du inte som alla andra😉
Skulle jag göra det så får jag jobba 2 dagar i veckan😂 eller vara utan lunch.
Vin till stuvade makaroner?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ja men nu är du inte som alla andra😉
Skulle jag göra det så får jag jobba 2 dagar i veckan😂 eller vara utan lunch.
Vin till stuvade makaroner?
Tryffel Mac n cheese fungerar riktigt bra med ett glas rött. Tricket är att hålla sig till ett glas vin till lunchen.
 
N Niq skrev:
Sätter man sig in i hur man gör det är det inte exprimenterande. Men att utfodra barn hälsosamt är alltid ett stort ansvar.
D vitamin bör man alltid ge extra av.
Även havredrycken har D vitamin tillsatt iaf dom vi brukar köpa.

Ena dottern har en klasskamrat som blivit konstaterad att hon lider av undernäring. Dom är inte veganer men dom låter sitt barn äta bara det hon vill och har gjort så nästan hela hennes liv.
Men föräldrarna accepterar inte att hon är undernärd för hon äter ju.
Ren dumhet finns tyvärr ingen enkel bot på.
 
  • Gilla
Niq
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ni som håller på med en massa olika dieter och hälsokost hit och dit.
Vad kan man dricka till maten istället för bara vatten (jag räknar vatten med citronskiva eller vad det må vara som vatten) om man vill hålla sig till en hälsosammare diet?
Menar du allmänt i vardagen? Själv dricker jag vatten till vardags. Är det någon speciell anledning du inte vill ha vatten? Det finns ju annars havre eller mandeldrycker som du kan prova. Sen beror det ju lite på vad du har för preferenser. Själv vill jag hålla mig borta från animaliska produkter men annars så är väl mjölk inte så dåligt alternativ.
Sen bör man väl inte dricka så mycket med en massa tillsatt socker eller konstgjorda sötningsmedel. Men juice eller liknande är inte dåligt heller.
 
K
Dricker kolsyrat vatten till alla måltider. Typ 7 dagar i veckan. Bortsett från frukost då är det kaffe
 
wildeside
N Niq skrev:
Menar du allmänt i vardagen? Själv dricker jag vatten till vardags. Är det någon speciell anledning du inte vill ha vatten? Det finns ju annars havre eller mandeldrycker som du kan prova. Sen beror det ju lite på vad du har för preferenser. Själv vill jag hålla mig borta från animaliska produkter men annars så är väl mjölk inte så dåligt alternativ.
Sen bör man väl inte dricka så mycket med en massa tillsatt socker eller konstgjorda sötningsmedel. Men juice eller liknande är inte dåligt heller.
Tja varför? Att äta/dricka hälsosammare är väl en speciell anledning.
Vatten dricker jag redan minst 2-3 liter om dan när jag arbetar, inte är så lockande att dricka till maten.
Söker efter någon dryck till maten med mindre kalorier (framför allt minska på snabba kalorier), fett och socker men det verkar svårt att hitta några vettiga alternativ.
Har lite svårt för havre eller mandeldrycker då dricker jag hellre vatten.
 
engs
wildeside wildeside skrev:
Tja varför? Att äta/dricka hälsosammare är väl en speciell anledning.
Vatten dricker jag redan minst 2-3 liter om dan när jag arbetar, inte är så lockande att dricka till maten.
Söker efter någon dryck till maten med mindre kalorier (framför allt minska på snabba kalorier), fett och socker men det verkar svårt att hitta några vettiga alternativ.
Har lite svårt för havre eller mandeldrycker då dricker jag hellre vatten.
Alkoholfri öl är ofta väldigt bra idag. Sommartid har jag alltid ett gäng hemma. Så man kan ta en öl till lunchen en varm sommardag men ändå gå ut och göra nått jobb på taket eller köra bordssågen. Eller skjutsa ungarna till stranden osv.

Kollar man på bolagets alkoholfria del finns det lite kul. Botaniserade där när frugan var gravid. Alkoholfri vin är (hittade inget då ivf) oerhört tråkigt, men det finns lite andra saker som känns vuxnare än saft / läsk men roligare än vatten.

Var nått med bl.a svartvinbär med lite annat frugan blandade med kolsyrat vatten som hon gillade särskilt.
 
  • Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
F
engs engs skrev:
Alkoholfri öl är ofta väldigt bra idag. Sommartid har jag alltid ett gäng hemma. Så man kan ta en öl till lunchen en varm sommardag men ändå gå ut och göra nått jobb på taket eller köra bordssågen. Eller skjutsa ungarna till stranden osv.

Kollar man på bolagets alkoholfria del finns det lite kul. Botaniserade där när frugan var gravid. Alkoholfri vin är (hittade inget då ivf) oerhört tråkigt, men det finns lite andra saker som känns vuxnare än saft / läsk men roligare än vatten.

Var nått med bl.a svartvinbär med lite annat frugan blandade med kolsyrat vatten som hon gillade särskilt.
Lidl har massa roligt alkolholfria också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.