Hej,

Vi har nu ett rum kvar i kåken som jag själv hoppas blir av. Det är bastu, dusch och mest troligt wc. Vi har funderat själva en del men skulle behöva lite råd på vägen om andra tänkbara lösningar.

Finns urgrävt nere till vänster på bilden där ny avloppsstam går. Finns också dragna vattenledningar varm/kall som går till övervåning. Nere till höger i bild finns också nydraget avlopp. Finns också kall/varmvatten då det utrymmet varit dusch. Uppe i högra hörnet är gammal bastu med panel. Oklart hur det ser ut där under väggpanelen då det är källare. Plan att sätta kakel.

Klinker på hela golvet.

Var skulle nu i sätta wc? Storlek på bastu? Var ha dusch? Innerväggarna kommer troligen ryka då vi har tänkt isolera och lägga golvvärme. All den dragningen till rummet är dimensionerat och fixat för. Andra rum har igång golvvärme.

Fönstret rakt fram är ut mot vår trädgård och ingen direkt insyn. Fönstret till höger är utsikt mot en passage mellan vårt hus och garaget. Dörren längst ner i mitten är från vår tvättstuga.

Mått: totala rummets mått ca 20kvm. Bastun är kvadratisk med 4kvm golvyta.

Hur ska vi tänka med ljuset? Göra ett rum där vi låser in/nyttjar ljuset där? El låta ljuset få flöda in i övriga delar som nu? Sätta fönster i bastun inåt i rummet? Flytta bastudörren?

Under höst/vinter tror jag att bastun kommer nyttjas 1gång/v. Mest av mig. Några gånger per år är vi nog ca 4 pers med intresse för bastu samtidigt.

Våra tankar har främst varit att sätta wc direkt in till vänster längst ner. Kanske kapa av innerväggshörnet på bastun och ha ingången där. Detta för att förenkla gåvägen och ljusflödet.
Ritning i 2D, inredningslayout, möblerad planlösning, måttangivelser, interiör design, verktygsgränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hej.
Jag tror toaletten till höger vid fönstret skulle passa bra. Så utanutabför bastu blir större och luftigare. Där kan man sätta en dusch i hörnet med vikdörr 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.