D Dublin skrev:
TS är väldigt sparsam med info, men min killgissning är att den går lodrätt i planritningarna ungefär 1,5m från höger yttervägg.
Fråga till TS - är planlösningen på bottenvåningen spikad eller ska det byggas om även där?
Tror faktiskt att den ligger vågrät på bilden. Den ligger i samma riktning som takåsarna. I så fall har den en vägg under sig.
 
Ja, det blir ju ganska vilda spekulationer om TS inte klarar av att rita in den nämnda stocken i sina planritningar.

På min bildskärm är stocken lodrät, men lägger jag surfplattan på bordet blir den vågrät.
 
  • Gilla
  • Haha
Utsliten och utdömd och 4 till
  • Laddar…
Ja och nu blev jag osäker.
Trappan placering tar ju bort ett helt rum på nedervåningen om de är rätt gjorda...
 
B Birrdie skrev:
Ungefär såhär ser den delen ut på nedervåningen. [bild]
Är stocken orienterad som den röda eller blåa strecket?
 
  • Planritning med överstrukna linjer i rött och blått, rumsmarkeringar och måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tompafix skrev:
Är stocken orienterad som den röda eller blåa strecket?
Den röde stämmer mer in på måttet 7,4m som förekommit och att det inte finns något stöd under. Men det är fortfarande min gissning 🙂
 
  • Gilla
Birrdie och 1 till
  • Laddar…
Dra dit en köksö med inbyggd stötte pelare på undervåningen om det inte behövs fria ytor för hambo o vals.
 
C
D Dublin skrev:
Men det är fortfarande min gissning 🙂
Ja, den här mytiska stocken verkar vara lite som snömannen, både svår att fånga på bild och beskriva 😂
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Är stocken orienterad som den röda eller blåa strecket?
Takåsarna går som det röda strecket, om jag tolkat trådstartarens bilder (finns en annan bild på planlösningen för övervåningen på profilen) och andra tråd om huset rätt.
 
  • Gilla
Birrdie
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Är stocken orienterad som den röda eller blåa strecket?
Som den röda. Trodde det syntes på bilder som lagts upp tidigare i tråden.
 
T Tompafix skrev:
Tror faktiskt att den ligger vågrät på bilden. Den ligger i samma riktning som takåsarna. I så fall har den en vägg under sig.
Den har ingen vägg under sig men går i samma riktning som takåsarna
 
C cpalm skrev:
Ja, den här mytiska stocken verkar vara lite som snömannen, både svår att fånga på bild och beskriva 😂
Trodde den syntes rätt väl på tidigare bilder
 
D Dublin skrev:
Den röde stämmer mer in på måttet 7,4m som förekommit och att det inte finns något stöd under. Men det är fortfarande min gissning 🙂
Helt rätt gissat :)
 
D Dublin skrev:
TS är väldigt sparsam med info, men min killgissning är att den går lodrätt i planritningarna ungefär 1,5m från höger yttervägg.
Fråga till TS - är planlösningen på bottenvåningen spikad eller ska det byggas om även där?
Den är spikad och ska inte göras om
 
Förtydligande, då det synts dåligt på bilderna.

Ritning av lägenhet med mått, markering av balk utan stöd under, trappa, och rum efinitioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja en balk på våningen under kommer behöva vara lång den med eftersom det är över 5m till närmaste vägg. Hur mkt bygger stocken plus de reglar som ligger ovan tillsammans. Hur pass hög balk skulle du kunna få plats med dvs?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.