Under hösten dränerade vi huset och leder vattnet till en brunn som står på en stenkista.
Kistan ligger dock så djupt att funktionen är begränsad.
Tanken var att se om/hur mycket vatten som kommer och vid behov installera en fast pump.

jag skulle vilja ha en enkel nivåvakt.
Optimalt vore batteridriven som tänder en lampa som kan sitta ovanför brunnen.
Sensorn skulle kunna hänga ner där längden på kabeln justeras till lagom höjd.


De jag har hittat som liknar den verkar larma med ljud vilket varken skulle göra stor nytta eller grannarna glada.

Finns vad jag söker?
Larm via mail/sms skulle vara bra om man var bortrest, men jag tänker samtidigt att desto mer avancerat desto mer möjligt strul.
 
Ingen som har haft ett liknande behov och löst det?
 
wildeside
O Odi et Amo skrev:
Ingen som har haft ett liknande behov och löst det?
Har använt mej av
H-tronic 3000
Shelly 1
Då kan jag styra pumpen och tända lampor m.m som varnar för nivå.
Har via datorn varning via sms, mail och uppringning, men det har jag ingen koll på hur det programmeras.
Har en kompis som tyckte det va kul att fixa till den lösningen
 
  • Gilla
Odi et Amo
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Har använt mej av
H-tronic 3000
Shelly 1
Då kan jag styra pumpen och tända lampor m.m som varnar för nivå.
Har via datorn varning via sms, mail och uppringning, men det har jag ingen koll på hur det programmeras.
Har en kompis som tyckte det va kul att fixa till den lösningen
Hej! Jag har en pumpbrunn med pump (som startar själv vid rätt nivå) men skulle behöva en nivåvakt som larmar, även till mobilen om man ör bortrest. Jag är rätt off på det här, men H-Tronic 3000 skulle funka då?
 
  • Gilla
Arp32
  • Laddar…
wildeside
Hemmasnickarn85 Hemmasnickarn85 skrev:
Hej! Jag har en pumpbrunn med pump (som startar själv vid rätt nivå) men skulle behöva en nivåvakt som larmar, även till mobilen om man ör bortrest. Jag är rätt off på det här, men H-Tronic 3000 skulle funka då?
Jag har löst nivå larm till mobilen med Shelly UNI.
Vad jag förstår så kan inte H-Tronic 3000 skicka någon larmsignal via mobil eller e-post.
Jag har H-Tronik 3000 Plus i ett par applikationer med Shelly UNI för larm till mobilen.
 
wildeside wildeside skrev:
Jag har löst nivå larm till mobilen med Shelly UNI.
Vad jag förstår så kan inte H-Tronic 3000 skicka någon larmsignal via mobil eller e-post.
Jag har H-Tronik 3000 Plus i ett par applikationer med Shelly UNI för larm till mobilen.
Okej så du menar att H tronic 3000 kopplas till Shelly Uni och man har ett larm till mobilen? Behövs det kopplas mot något ex Home Assistent?
 
wildeside
Nä lirka ihop det med hjälp av Shelly appen.
Här är en youtube film hur det fungerar.
 
  • Gilla
Hemmasnickarn85
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Nä lirka ihop det med hjälp av Shelly appen.
Här är en youtube film hur det fungerar.
[media]
Okej tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.