Jag behöver 4 st likadana sådana här till ett tokprojekt. Porslinet behöver vara helt och brunglaserat (ej vitt), men kroken får gärna vara rostig men hel som på bilden. Isolatorerna motsvarar E0624702.
Som alternativ kan jag klara mig med endast porslinsdelen

Skicka DM så bestämmer vi ett bra pris.

Två isolatorer för elektriska ledningar, rostiga järnstänger, monterade på en grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J jonaserik skrev:
I dina trakter så är säkert all el i mark. Den typen är liksom i himlen, kan finnas hos något elverk som ändrat från trästolpar vägbelysning till metallstolpar. Här finns en typ, men kanske inte faller i smaken, utan ska vara lika.
[länk]
Här på Hisingen har vi ett flertalet vackra trästolpsalléer med nakentråd och porslinsisolatorer. T.ex. Holmvägen och runt Öxnäs. 🤓
 
H
Sen när du får tag på de du söker så måste du i sann Byggahus anda berätta om prosjektet särskilt när det var ett tok prosjekt.
 
Jag kan kolla på föräldragården nästa gång jag är där, finns en del sånt sparat men tror bara det är vita.
 
H Hallerudsbo skrev:
Sen när du får tag på de du söker så måste du i sann Byggahus anda berätta om prosjektet särskilt när det var ett tok prosjekt.
Enkelt.
Jag har byggt ett nytt rött hus med vita knutar och försöker dölja det nya så gott det går. Fönster i liv med fasad, lertegelpannor, inslitna ytor och material, stuprör med skarpvinklar, blindfönster, m.m. Som en extra åtgärd skall jag efterlikna den ”borttagna” elmatningen via luftledning, d.v.s. montera dit dessa isolatorer på fasaden där de skulle kunna ha suttit. Har även lite blanktråd och ”intagsnäsor” att förfina det med. Tokigt, ja! 🤓

Eldragning på trävägg, isolatorer, elektriska ledningar, rödmålad stuga, utomhus, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Jag har dylika sparade i nån låda men frågan är om jag klarar 4st.........är lika tokig själv och tanken är att använda dem.
 
H
Näsor har jag flera sen tidigare ägare.
Undra bra länge vad det var innan jag kom på det.
Dock är de förvarade så jag lär väl aldrig hitta dom när de ska kunna användas.
Vet även att det låg någon isolator där.
Men osäker på färg.
Ska ta en titt om jag hittar lådan.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Uppdatering.
Nu har jag fått tag på tillräckligt många isolatorer genom en byggahus-medlems försorg. Den gamla sorten med lite mindre toppknopp och lite svängda former. Återkommer med bilder.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.