Hej

Värmeisolerat hela vägen fram till aggregatet som står i vinden. Nu till skarven på bilden. Där finns Självhäftande armaflex och 2x lager värmematta.

Ska det bara vara så eller bör jag tilläggsisolera skarven på nåt vis?
 
  • 20240219_141555.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bump
 
M Mjolnir skrev:
Bump
Tror inte det behövs.
 
Kallvind? Vilken kanal är det?
Olika svar beroende på förhållandet.

Var noga att isoleringen är tryckt dikt an plåten bara. Behövs inte tätas troligtvis
 
W Wallawhoa skrev:
Kallvind? Vilken kanal är det?
Olika svar beroende på förhållandet.

Var noga att isoleringen är tryckt dikt an plåten bara. Behövs inte tätas troligtvis
Det är kallvind. Det är tilluftskanalen på bilden. Jag har självhäftande armaflex 20 mm närmast aggregatet, 1x lager 30 mm värmematta och 1x 50 mm värmematta på det. Jag har drevat skarvarna med drevremsa och det ser OK ut just nu. Inga tecken på kondens. Aggregatet är Östberg Heru 160 S EC, anpassat för placering i bland annat kallvindar, finns 50 mm isolering innanför höljet.
 
M Mjolnir skrev:
Det är kallvind. Det är tilluftskanalen på bilden. Jag har självhäftande armaflex 20 mm närmast aggregatet, 1x lager 30 mm värmematta och 1x 50 mm värmematta på det. Jag har drevat skarvarna med drevremsa och det ser OK ut just nu. Inga tecken på kondens. Aggregatet är Östberg Heru 160 S EC, anpassat för placering i bland annat kallvindar, finns 50 mm isolering innanför höljet.
Det funkar kanon!
 
  • Älska
Mjolnir
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.