P
Är det någon som har erfarenhet av sjöfrakt i Mälaren och kan dela info om kostnaden (och tips på bolag)?
Någon som har erfarenhet av att byggvaruhusen erbjuder frakt till öar eller behöver det samordnas själv?

Det handlar om att frakta lösvirke och material för ett fritidshus, 100 kvm, 1-plan på plint. Dvs en väldans massa ton och kubik, rimligen uppdelat på ish 3 leveranser vid olika tillfällen.
 
Vet att Heidelberg har en färja som ligger vid Nockebybadet. den går att köra ombord på med en stor lastbil och kanske går att krana direkt till land. Säkert att det är timpris som gäller.
Du får ringa och fråga. 08-625 63 00
 
  • Älska
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Låg en firma i Tappströmskanalen tills för nått år sen, innan de började bygga där, men jag kommer inte på namnet.
 
Nu kom jag på det 🙂
Ekerö Rederi, de pysslar med sånt.
 
Isakare Isakare skrev:
Nu kom jag på det 🙂
Ekerö Rederi, de pysslar med sånt.
Dom har någon pråm som dom knuffar runt med bogserbåt, men hur mycket den lastar vet jag inte. På foto ser den liten ut. Och går inte att köra ombord en lastbil, utan allt måste lastats om.
Inte fel för TS att ringa och fråga.
 
Antar att du ska ut till en ö med massa grejer. Får du tag på en brygga eller ska köpa dig en brygga är det en väldigt bra pråm att frakta ut saker med, Surra fast en snurrebåt bakom bryggan och putta den framför snurrebåten, så har du byggt din egen transport. Alternativt kan helikopterfrakt vara billigare om det inte är så långt från fastlandet där man kan åka med vanliga lastbilar. Går ruggit fort att flyga ut saker, istället för att lasta om på båtar, pråmar eller andra sätt.
 
P
Tack för tipsen! Får höra av mig till dem.

Jag har funderat på helikopter också men svårt att få en uppfattning om prisskillnader mellan det och båt. Skall försöka räkna ihop volymerna och vikterna och se om något bolag kan komma med en uppskattning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.