Hej!

Vi har en begagnad Bosch SMU55M05SK/52 diskmaskin som köptes begagnat för någon år sedan.

Vi har nu sedan en dag tillbaka fått E15. Det betyder att översvämmningsskyddet har triggats och det ligger vatten på bottenplattan.

Felet försvinner om man tippar ut vattnet, men återkommer i princip direkt efteråt när man kör ett program. Någonting läcker helt enkelt.

Jag har plockat av båda sidorna för att försöka se vad det kan vara men ser inget uppenbart. Jag plockade bort hela värmeväxlarpaketet på vänstersidan och rengjorde så bra jag kunde och kontrollerade så att packningarna etc. satt tätt. Men det hjälpte inte..

Jag ser som sagt ingenting som kan läcka från de båda sidorna. Jag tror baserat på var vattnet rinner ut att det är någonstans på "baksidan".

Är det bara att ge upp eller har ni tips på ytterligare saker att montera ner?

//
 
Ja, det kan läcka runt brunnen. Har varit upp flera gånger tidigare. Rep.kit finns hos Bosch. 12005744.
 
Alright! Tar och beställer den! Hittade inte så mycket mer än tipset om att tippa maskinen för att bli av med felkoden men måste googlat på fel nyckelord.

Då hoppas jag det löser sig med nya packningar!
 
Hur gick det med reparationskitet ? Löste det problemet ?
 
S Saintus skrev:
Hur gick det med reparationskitet ? Löste det problemet ?
Ah vilken bump! Ja det löste faktiskt problemet! Det var inte så pilligt eller svårt att få dit det heller!
 
A
M mrmlz skrev:
Ah vilken bump! Ja det löste faktiskt problemet! Det var inte så pilligt eller svårt att få dit det heller!
Och den går så här 6 år efter?
 
electroluxaren skrev:
Och den går så här 6 år efter?
Vi har renoverat köket så den är utbytt av den anledning men det felet återkom aldrig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.