Hej,
Hoppas ni mår bra!

Vårt hus byggdes 2016 (inflyttning 2017) med nya vitvaror i kök och tvättstuga från Husqvarna by Electrolux. Vi köpte huset 2021 och inom loppet av en månad har nu både spishällen och frysen gått sönder. Vitvarorna är nu sju år gamla och Husqvarna/Electrolux lämnar fem års garanti.

Häromveckan reparerade Electrolux Service spishällen till överkomlig kostnad - det var tacksamt.

Till frysen behövde de beställa reservdel. Idag meddelar Electrolux Service att reservdelen till frysen inte längre tillverkas av Husqvarna/Electrolux – reservdelen har utgått i deras sortiment.

Är det någon som har tips på bra aktör på marknaden som säljer reservdelar till Husqvarna, som eventuellt kan ha denna reservdel i lager? Oavsett om det är nya reservdelar eller begagnade reservdelar.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,
Andreas
 
På electrolux hemsida kan du mata in PNC/produktnumret. Då får du fram partnumret för delen du behöver. Detta kan du sedan googla på och kanske hitta från en annan sida.
 
E EttAnvändarnamn skrev:
På electrolux hemsida kan du mata in PNC/produktnumret. Då får du fram partnumret för delen du behöver. Detta kan du sedan googla på och kanske hitta från en annan sida.
Tack, jag har gjort det, men hittar tyvärr inget. Jag får fortsätta söka.

Jag frågade mest här utfall någon har erfarenhet av någon bra aktör, om någon kanske jobbar i vitvaru-branschen, eller liknande.
 
A
L lzon skrev:
Tack, jag har gjort det, men hittar tyvärr inget. Jag får fortsätta söka.

Jag frågade mest här utfall någon har erfarenhet av någon bra aktör, om någon kanske jobbar i vitvaru-branschen, eller liknande.
Hej
säger elx att delen utgått så har den, det var troligen en vanligt förekommande felkälla så inneliggande reservdelslager tog slut. ingen nyproduktion av reservdelar sker och efter fem år är produktens EOL uppnått, ingen ytterligare support ges.
Det enda halmstrået du har är att ringa samtliga electrolux servicegivare och fråga om de till äventyrs har en del med det reservdelsnumret undanstoppat.
Reservdelar till elx är unika och ingen annan tillverkar dessa. till en frys kan dock kompressorn hittas på annat ställe då elx inte tillverkar kompressorer utan köper från kina
 
  • Gilla
EttAnvändarnamn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.