I samband med installation av toalett i källaren bröt man upp kaklet i källaren för att koppla avloppsröret till befintligt rör. Så endast kaklet där röret skulle gå blev bilat upp.
Dåvarande ägare la då betong på golvet istället för nytt kakel. Problemet är att betongen dammar nått så in i bänken. Det är omöjligt att hålla rent och man kan nästan dammsuga konstant på betongen utan det hjälpar.
Hur får jag betongen att sluta damma? Måste jag lägga ny betong?
 
J
Du behöver behandla den med något dammbindande om den är obehandlad. T.ex vattenglas eller hårdvaxolja. Finns flera olika alternativ beroende på vad du vill ha för yta.
 
Är det ens betong? Då är den riktigt dåligt gjord. Finns inte mycket annat än att bila upp och göra om.
 
namnbyte
Betonglasyr, finns på Biltema för typ en 300ing
 
R
M malhurt skrev:
I samband med installation av toalett i källaren bröt man upp kaklet i källaren för att koppla avloppsröret till befintligt rör. Så endast kaklet där röret skulle gå blev bilat upp.
Dåvarande ägare la då betong på golvet istället för nytt kakel. Problemet är att betongen dammar nått så in i bänken. Det är omöjligt att hålla rent och man kan nästan dammsuga konstant på betongen utan det hjälpar.
Hur får jag betongen att sluta damma? Måste jag lägga ny betong?
Du behöver en damm bindare typ BetSil:

https://betsil.se/

Bara dammsug ordentligt innan behandling😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.