P
Nu vet inte jag om detta är rätt forumdel men isåfall får en moderator flytta tråden.

Stihl har iaf en Kampanj nu där man får 2000kr i värdecheck vid köp av utvalda produkter.
Ska endå köpa en ny motorsåg så varför inte..

Här är länken till kampanjen
https://stihlpro.se/shoponus?utm_so...Zc_Z3K1Y-sAvyxElKKtR7BRktjnArESZuVNcxrms#1290

Jag mailade maskinklippet om detta då de är med i kampanjen och det står ingenstans i deras webbutik eller på kampanj sidan om hur man får värdechecken.

Detta svar fick jag:

Hej xxxxxx

Tack för ditt mail.
Den kampanjen gäller utifrån Stihls rekommenderade priset vilket på MS 261 är 12 350:- medans vårt pris är 10 289:- vilket redan är mer än de 2000 Stihl erbjuder i rabatt.


Får en butik göra såhär? Känns som falsk marknadsföring? eller är det jag som tänker fel?
Vad jag kan se på prisjakt så är det ingen Webbutik som är med i den kampanjen som har deras rekpris på just den sågen.
Sen att dom pumpat upp priset från 8500 till 10300 känns lite hårt mot plånboken men det är väll inflationens fel kan tänkas.

Nu finns det ju en butik som har sågen för 8500 på prisjakt så man kan strunta i att köpa från maskinklippet, men iaf :)


Tack på förhand!
 
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
Låter definitivt som falsk marknadsföring. Det står visserligen att rabatten inte kan kombinderas med andra rabatter. men det finns ingen indikation hos maskinklippet att deras pris är ett rabatterat pris. Det är deras ordinarie pris.

Dra ett mail till Stihl. Inte säkert att de är medvetna om att butikerna struntar i deras kampanj.
 
MrJay
Köpte en mängd vitvaror från Bosch, de hade en kampanj där man fick tillbaka 5000kr om man handlade över 20000kr och skickade in kvittot. Så fort varorna levererades togs kampanjen bort både från elgiganten och bosch webbsajt. Underbart…. jag antar jag kan glömma de pengarna.
 
B
Tänkte först svara att det där var tydligt att inte alla butiker är med, eftersom de skriver:
  • Erbjudandet gäller endast hos medverkande återförsäljare.

Men skrollar man ner i listan, så visas ju loggan för maskinklippet.se. med flera butiker.

Dock med tillägget "Notera att alla erbjudanden och produkter inte nödvändigtvis är tillgängliga hos alla våra återförsäljare. Kontakta din butik för att ta del av aktuellt utbud."

jag tycker det är oerhört dåligt av stihl att länka till en butik från kampanjsidan som inte är med i kampanjen.

jag skulle nog säga att detta förtjänar en anmälan om falsk marknadsföring.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Nu finns det ju en butik som har sågen för 8500 på prisjakt så man kan strunta i att köpa från maskinklippet, men iaf :)


Tack på förhand!
Det är troligen modellen som har utgått. Den nya är 300 gram lättare. Kolla artikelnummer då ser du. Jag passade på att köpa det äldre modellen med handtagsvärme hos toolab. Sparade 4000,: jämför med den lokala handlare så jag klagar inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.