Hejsan alla.
Skulle behöva köpa en ny fjärr till en av mina garageportar. Motorn som sitter där är en Lift Master 60.
Min fråga är, var kan ni rekommendera att köpa en ny fjärr? Onlinebutik är att föredra.
Samt kan jag köpa i princip vilken fjärr som helst som går på 433 mhz?
 
S Simpis skrev:
Hejsan alla.
Skulle behöva köpa en ny fjärr till en av mina garageportar. Motorn som sitter där är en Lift Master 60.
Min fråga är, var kan ni rekommendera att köpa en ny fjärr? Onlinebutik är att föredra.
Samt kan jag köpa i princip vilken fjärr som helst som går på 433 mhz?
Hej! Jag har liknande problem.
Hur lyckades du lösa detta?
 
Julian Jay Julian Jay skrev:
Hej! Jag har liknande problem.
Hur lyckades du lösa detta?
Hej. Jag har inte lyckats hitta någon lösning på det hela än. Lutar emot att sätta in en styrning som vi kan koppla till telefonen istället
 
Skånska Byggvaror har sålt LM 60 tidigare, och jag vill minnas att de har en ersättningskontroll till den. Men man får ringa deras kundtjänst för att beställa. Men är det bara knappen som är sönder på originalkontrollen så går det att programmera om så det funkar med den andra knappen.
 
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]
Jag har en ”ECOSTAR”.
Vet någon hur man programmerar fjärrkontrollen? Har försökt att klona men misslyckades. Funkar fjärrkontrollen vid batteribyte eller måste den omprogrammeras ?
 
  • Svart fjärrkontroll med två knappar, sannolikt för garageport eller grind. Vertikal design, enkel, bärbar.
S s97danl skrev:
Skånska Byggvaror har sålt LM 60 tidigare, och jag vill minnas att de har en ersättningskontroll till den. Men man får ringa deras kundtjänst för att beställa. Men är det bara knappen som är sönder på originalkontrollen så går det att programmera om så det funkar med den andra knappen.
Tack för tipset. Då ska jag ringa och kolla med dom. Har programmerat om kontroller så jag använde den andra knappen, men det fungerar lika dåligt nu efter ett tag.
 
S Simpis skrev:
Tack för tipset. Då ska jag ringa och kolla med dom. Har programmerat om kontroller så jag använde den andra knappen, men det fungerar lika dåligt nu efter ett tag.
Löste det sig?
 
S s97danl skrev:
Löste det sig?
Nej! Jag har tyvärr inte fått tag i ”ECOSTAR.”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.