Sidan är snudd på oanvändbar som gratisanvändare nu.

Skiten fyller skärmen om man skulle råka snudda vid annonsen med tummen minsta lilla om man scrollar med mobil. Men det är inte det värsta. Det värsta är att det inte går att stänga annonsen och fortsätta läsa där man var när man blev kidnappad.

Om man går tillbaka (”swipear” från vänster till höger) så kommer man helt fel och ut från ämnet.

Samt att det förbannade reklamljudet är på nu default… Härligt med skrik om lotter och ofog, när det finns sovande människor precis bredvid en.

Tack för transparensen iaf @Per Eskilsson. Att reklam är ett nödvändigt ont för er, det förstår de allra allra flesta. Men att satsa på sån här ”fulreklam”, det tror jag är helt fel väg att gå.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Katastrofal lösning, måste finnas bättre sätt än popups som fyller skärmen utan möjlighet till att stänga.
 
  • Gilla
Martin_C73 och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vill passa på att nämna att vi har en premiumtjänst som gör att man slipper annonser och får lite mer funktionalitet. [länk]
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag håller med. Annonser ska vara relevanta, inte störiga och inte tjatiga. Problemet är att det få till detta i praktiken.

Just i detta fall med videoannonserna så har leverantören sålt in många annonsvisningar under kort tid. Då finns risk att man får se samma annons många gånger efter varandra, eftersom man måste ta bort finesser som frekvensstyrning för att lyckas med leveransen.
Men vad bra, det finns en lösning alltså?
/W
 
  • Gilla
Martin_C73
  • Laddar…
MultiMan
Jag har berömt @Per Eskilsson relativt nyligen eftersom sidan verkligen lyssnar på sina användare, vilket inte hör till vanligheterna. Då skrev jag att jag härmed skulle sluta med adblockers för att stötta sidan (har tidigare köpt premium också men kan inte nu). Tyvärr var annonserna idag så blinkade, rörliga och hoppiga (flertal, på olika ställen) att jag blev illamående och tvingades titta bort till och från. Därför är annonser spärrade igen några dagar. Efter det ska jag aktivera igen och se hur det ser ut, men tråkigt att behöva göra detta.
 
MultiMan
@Per Eskilsson Nu har jag (ni) problemet att trots att annonsblockerare är avslagna så syns inga annonser ändå, bara platshållarna. Jag klagar egentligen inte, men det kanske drabbar era inkomster?

Jag har märkt att samma sak börjat sedan en tid på andra sidor, men då har det stått att anledningen är att annonserna drar för mycket resurser av enheten.

Skärmdump av webbforum, innehåller text och bilder på robotgräsklippare, trådnotiser och forumkategorier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.