Hej!

Ska sätta upp en led-list från Ljuskoncept, dynamisk vit. Det sa att det är ok att göra själv, dock finns ingen instruktion till hur strömkabeln ska kopplas i drivern, SKY LED driver 24V 75W 4-kanal. Vill helst få klart i helgen och kundtjänst öppnar först på måndag. Kanske någon här som har koll?

1. Strömkabeln: Brun ska till L och blå till N antar jag, men jordkabeln? Den finns inte med på ritningen, ska den sitta i det tredje uttaget där det står L1 Push-Dim? Känns lite konstigt …

Öppen elektrisk kopplingslåda med tre färgade kablar redo för anslutning: blå, brun, och gul/grön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektronisk apparat, vit plast, tekniska specifikationer, RF konstant spänning, ljusstyrningsmodul, push-dim funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



2. Från led-slingan går en kabel med tre trådar, röd, gul, svart. Jag förstår vart de ska kopplas, vad jag inte förstår är varför den fjärde, blå, är avklippt. Ska den inte användas? På ritningen finns den med…

Avskalad elkabel med tre ledare: svart, röd, gul. Bakgrund oklar. Elektrisk installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsdiagram för LED-stripkopplingar inkluderande RGB/RGBW, dual color, och single color konfigurationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för all hjälp jag kan få!
 

Bästa svaret

Den leddrivern lär vara dubbelisolerad, den ska inte anslutas mot jord.
Isolera jordtråden.

Dim-push används om du vill styra leddrivern med en fysiskt återfjädrande knapp.


Inkopplingsschemat visar tre olika alternativ beroende på vilken typ av ledlist som ansluts till leddrivern.
Vad jag får fram så är det bara två olika "färger' i "dynamisk vit", dä är det mittenalternativet.


https://ljuskoncept.se/led-lister/l...k-vit/led-strip-dynamisk-vit-192w-m-24v-ip68/
 
  • Gilla
Emelie84 och 2 till
  • Laddar…
E Emelie84 skrev:
men jordkabeln? Den finns inte med på ritningen, ska den sitta i det tredje uttaget där det står L1 Push-Dim
Den ska inte kopplas någonstans.
 
  • Gilla
Emelie84
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Den leddrivern lär vara dubbelisolerad, den ska inte anslutas mot jord.
Isolera jordtråden.
Tack för hjälpen! Har isolerat med en sockerbit, kopplat ihop allt och det lyser. När de skickade den jordade sladden istället för den vanliga antog jag att den skulle kopplas in någonstans…Det stämmer att drivern är dubbelisolerad.

Lustigt med den avklippta blå sladden, kanske använder de samma sladdar till alla ledlister och den blå kopplas bara in om man har en RGBW-list. Lite nyfiken på vad som hänt om jag kopplat in den också…men ska nog inte prova :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.