Jag funderar på att fixa så att vattnet byts ut kontinuerligt i mitt akvarium, men det är långt till avlopp och funderar på att leda ut det under altanen istället. Det rör sig om kanske 100 l i veckan (jämt flöde) och skulle isf släppa ut det ca 3 meter från väggen. Vi har källare och har tidigare haft problem med fukt. Finns ingen dränering mer än att det är grus närmast väggen. Tror ni det skulle leda till ökade fuktproblem eller är 100 l försumbart i sammanhanget?
 
A arasmus skrev:
Jag funderar på att fixa så att vattnet byts ut kontinuerligt i mitt akvarium, men det är långt till avlopp och funderar på att leda ut det under altanen istället. Det rör sig om kanske 100 l i veckan (jämt flöde) och skulle isf släppa ut det ca 3 meter från väggen. Vi har källare och har tidigare haft problem med fukt. Finns ingen dränering mer än att det är grus närmast väggen. Tror ni det skulle leda till ökade fuktproblem eller är 100 l försumbart i sammanhanget?
100 liter i veckan är inte mycket.
Kolla hur många liter du får när det regnar.
Däremot har du tak på altanen?
Tänker på att akvarie vatten kan lukta, är det en öppen altan regnar det ner och späder ut det annars kommer det att samlas mer och mer skit som kommer med vattnet ut under altanen, kanske inte helt mysigt när solen värmer upp fisklukten under altanen:)
 
Ingen fara med mängden i sig, utom på vintern då du hinner bygga upp en rejäl isklump tills det är dags för våren.
 
Fint, tack! Det är en öppen altan och (tyvärr) bor vi inte så att det är minusgrader så ofta på vintern.
 
Annars kan man ju använda en lite längre vattenslang och släppa ut det i avloppet 10m slang tar ju inte stor plats
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.