C
B bygges skrev:
Ja jag ringde direktronik och frågade om det fattades någon del eller om det var tänkt såhär. Tyvärr är det så, denna patchpanel har ingen egen dragavlastning eller annat sätt att förankra kabeln. Väldigt märkligt och undermåligt.
Ja verkligen. Även om Direktronik mestadels säljer no-name-prylar brukar det ändå vara väl utvalda grejor, så lite konstigt. Även om slitskontakteringen är rätt robust så vill man så klart ha någon sorts enklare dragavlastning som fixerar kabeln.
 
B
C cpalm skrev:
Ja verkligen. Även om Direktronik mestadels säljer no-name-prylar brukar det ändå vara väl utvalda grejor, så lite konstigt. Även om slitskontakteringen är rätt robust så vill man så klart ha någon sorts enklare dragavlastning som fixerar kabeln.
Om jag hade varit lite mer närvarande hade jag sett att det ju sitter öglor på baksidan för just buntband som jag upptäckte nu 🤦
 
  • Ett patchpanel med nätverkskablar, väggmonterat, skruvhållare, skugga på vägg, teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Hager TN009S på DIN-skena kanske funkar?
Vit plast elektrisk komponent, märke Hager, installerad på skena, troligen en säkring eller automatsäkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
B bygges skrev:
Om jag hade varit lite mer närvarande hade jag sett att det ju sitter öglor på baksidan för just buntband som jag upptäckte nu 🤦
Då så! Case closed. 😄
 
Totte_S
Ett alternativ hade varit med/utan dosor och schneiders 6-facksram med dubbeljack.
Fast det är klart, det blir ju inte billigt och är ju ingen patchpanel, men om nån annanr ute efter nåt liknande så går det 🙃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.