Hej jag har ett litet bekymmer som förmodligen är lättlöst men jag behöver veta att det är ok eller hur man nu gör.

Vår nuvarande diskmaskin (3 år gammal Electrolux) måste bytas ut och jag kikar på en ny lösning och funderar på hur jag kan göra om stommen så den nya maskinen passar. Nya maskinen från Miele är 85cm hög och den passar nog bra om det inte vore för att det sitter ett ”stag” i stommen. Detta stag ser jag inte hur det gör nytta mer än håller upp en designlist?

Electrolux har löst detta med en lucka som glider på maskinfronten och har ett överlapp. Mieles vill att fronten ska sitta helt fast för att passa i ett 85cm hål.

Jag visar med några bilder:

Här ser man bänkskivan och designlisten, sen det vita staget som gör hålet för diskmaskinen relativt lågt.
Del av ugn med öppen lucka, inbyggd i vitt kök med lister och texturerade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



För Electrolux funkar detta bra eftersom maskinen är lägre och sen höjs med skruvar. Men Mieles maskin är 85cm, då funkar det inte med den vita delen. Kan man ta bort den? Gör den någon nytta? Bänkskivan i kompositsten är stor och vilar på samtliga stommar så denna del kan inte vara ”bärande” tänker jag.

Electrolux 818mm hög
Miele 850mm hög

Mäta diskmaskins lucka med måttband, köksmiljö, blå trasa och diskmedel på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Electrolux lösning
Diskmaskin öppen, skenor framme, mattan reflexion, köksmiljö, diskmaskinflik fäst vid lucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur Miele löser frontskivan.
Integrerad diskmaskin delvis öppen; touchkontroller; ren, modern design; köksinredning; disk inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan man ta bort den vita delen? Eller passar helt enkelt inte en Miele in i våran kökslösning?

Tack på förhand!
 
Jag kollade hur det såg ut under diskhon, där man kommer åt bättre. Ser som sagt ut som en kosmetiskt träbit bara. Bara att banka bort känns det som.
Vit vägg, trähörn, öppen skåpdörr med metallhinge, delvis avspeglad person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Borde väl inte vara nån fara att ta bort den kan jag tycka, sitter stommarna skruvade i varandra till höger och vänster?
Prova att få lös den fint ifall det blir nåt knas
 
  • Gilla
Tekniker
  • Laddar…
A
ta bort den den sitter bara där för att annars skulle inte electroluxen passa
 
  • Gilla
Tekniker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.