Jag ser att du ska bygga ev i Alsike drgregur, ungefär när vi bygde vår hus där år 2000 var det många som hade problem med modulenthus försäljare i Knivsta. B la vägrade han sälja ett hus till oss för att vi först tittat på ett Älsbyhus, några kompisar som byggde ett trivselhus blev uppringda och där baktalade han trivselhus för att de skulle ta modulenthus istället. Andra grannar slutade kontakta säljaren utan gick direkt på modulentfabriken för att få sitt hus...

Jag vet inte om den säljaren är kvar ännu, . Minns tyvärr inte vad han hette... Men han var ´nog ägare i knivsta kontoret...
 
Precis kungkokos där satte du huvudet på spiken...
Jag har aldrig blivit så snopen när vi blev vägrade att få en prisuppgift på ett hus. Husen ser trevliga ut men jag skulle inte vilja ha med den personen att göra igen.
Nu efter några hus skulle jag heller aldrig bygga ett hus med krypgrund utan här gäller platta på mark och golvvärme. Jag tycker också att modulethusen som kommer färdigmålade inte riktigt håller färgen, redan efter 2 år här nere i Skåne tappar husen färgen.
 
Har ni något KA att rekommendera?? i närheten alsike.
Är det ingen som känner nån som byggt ett SUndborn 1 i alsike? vad det slutade på...
 
kungkokos skrev:
Jag tror jag vet vem du menar - är det den här?:
[länk]

Har hört en hel del om honom.
Modulent har ju tre säljare i knivsta. Vilken av dessa var det som ni fick problem med??
 
Följ länken, och läs namnet på ägaren...

Om han är likadan nu vet jag inte, men det är många som jag vet inte vill ha med honom att göra igen.
 
Vi hade själva inget problem med vår säljare från Modulenthus. Det var en trevlig ung kille som tyvärr inte längre jobbar där. Vi behövde aldrig ha kontakt med ägaren eftersom vi avbröt dialogen rätt snabbt.
 
Vi bygger en 1 3/4 plans hus på 250kvm och vi hamnar på ca 2,4 milj inkl grund, golvvärme båda planen och bergvärme.
Fick rita helt egen planlösning som dom sen fixade till för bygglov och så.
www.bohusvillan.se
 
Hej

Det låter otroligt BILLIGT med 2,4 för 250 kvm. Är det verkligen totalentreprenad? Är ni nöjda?
(Vi har också besparat arkitekten arbete genom att rita huset själva...)

Mi: LB-hus tycker jag annars verkar ha bra kvalité till ett bra pris. Har vänner som byggt med dem som är nöjda. De har säkert ett hus i 2 milj klassen.

/Zandra
 
Vi köpte ett norrgården med 830kvm tomt nyckelklart, landar på ca. 3.3mil, med några extar tillval.
 
vad kul, lycka till med huset.
 
Ja, lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.