Har en SMA Tripower X20 som tappr Wi-Fi anslutningen. Första gången var innan jul när vi hade strömavbrott och jag kunde så logga in med hjälp av QR koden på växelriktaren efter några dagar tappade den anslutningen igen (ingen produktion pga snö).

Problemet nu är att jag inte kan logga in mha QR koden/WPS. ”Kunde inte ansluta till nätverket SMA3…..”

Någon som har några förslag? Utöver att be ngn elektrikern komma och skruva så man kan ansluta nätverkskabel.

Har en UniFi som AP.
 
Testa ändra kanal för WiFi alternativt installera en WiFi rygga som har kablad Ethernet på andra sidan
 
K
Vilken modell av AP? Jag hade problem med mina unifi AP och vissa typ iot-prylar med vissa firmware.

Sitter växelriktaren bra till? Sett till wifi-täckningen. Är det på gränsen så kan det svaja.

Annars felanmäl till installatören. Men nu har du pillat själv, men de måste påvisa att felet ligger på din sida för att du ska få betala.
 
K knightjocke skrev:
Vilken modell av AP? Jag hade problem med mina unifi AP och vissa typ iot-prylar med vissa firmware.

Sitter växelriktaren bra till? Sett till wifi-täckningen. Är det på gränsen så kan det svaja.

Annars felanmäl till installatören. Men nu har du pillat själv, men de måste påvisa att felet ligger på din sida för att du ska få betala.
UniFi UAP-AP-PRO.

Det funkade felfritt hela hösten fram till ett strömavbrott. AP har stått på samma ställe hela tiden.

VR tappar inloggningen helt så hjälper inte att flytta AP närmare.

Att man inte kan logga in direkt på VR nätverk ser jag inte som att jag åstadkommit utan det är internt i VR.

Fick dock svar från installatören igår att det är många som har detta problem just nu då SMA uppdaterar sin FW så de skulle komma ut och titta på det.

Däremot kanske jag ändå måste göra något åt Wi-Fi täckningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.