Hej ☺️

Här har tidigare bara en tvättmaskin varit inkopplad. Jag ska nu köpa antingen en kombinerad tvätt o tumlare eller två separata maskiner. Men går det att koppla in båda i denna? (Ska låta elektriker göra det så klart, men vill gärna veta inför beställning) Tack på förhand!
 
  • Äldre svart elektrisk apparat, märke "ENEQ", modell "KS 315", med röd indikatorlampa och på/av-symboler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt, dammigt elektriskt komponent monterat på en vägg av spånskiva, med en röd knapp och text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Bild saknas?
 
A
K kniv skrev:
Bild saknas?
M Marit Engvall skrev:
Hej ☺️

Här har tidigare bara en tvättmaskin varit inkopplad. Jag ska nu köpa antingen en kombinerad tvätt o tumlare eller två separata maskiner. Men går det att koppla in båda i denna? (Ska låta elektriker göra det så klart, men vill gärna veta inför beställning) Tack på förhand!
Beror på om alla tre faser fortfarande är framdragna till brytaren
 
Du får nog öppna locket och ta en bild om du ska kunna få svar.
Kolla även i din central om det är uppmärkt med en två eller tre säkringar
 
tommib
Om det är möjligt bör du be elektrikern byta den där till en dosa och sedan sätta två (tre) separata uttag så slipper du hålla på och klippa stickproppar på maskinerna. Dessutom slipper du ringa elektriker när du byter nästa gång.

Givet att väggmaterialet ser ut att vara träullit har jag svårt att tro att det där skulle vara ett våtutrymme som ställer krav på fast anslutning, men man vet ju aldrig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.