Hej!

Vi håller på och förbereder för inredning av vinden. Har enbart isolerat nu och tänkte börja med golvet (spånskivor).

Har sedan tidigare pratat med rörmakaren och självklart lämnar jag öppet där han skall dra sina grejjer.

Av ren slump pratade jag med en elektriker på nyårsafton, han ville gärna dra all el i golvet. Vi hade tänkt dra det i vägg/tak. Vår största anledning till det är att vi är inte säkra på planlösningen än men vill lägga golvet så långt som möjligt, skulle underlätta rejält så man slipper hoppa på mellanbjälklaget/takstolarna enbart.

"Skall" man dra all el i golvet eller går det lika bra i vägg och tak där det behövs?

Jag kommer inte göra detta själv men blev orolig för golvets skull, Vill ju inte att elektrikern kommer bara att skaka på huvudet när han anländer när han ser jag har skruv limmat hela golvet redan...
 
Det går lika bra i väggar/tak, men vill din elektriker dra en del av elen i golven tycker jag du ska kolla med honom innan du limmar golvet. Tala om för honom att ni är osäkra på var uttag mm kommer att hamna... Hemma ligger elen till radiatorerna i golvet, resten i väggar/tak.
 
"Normalt" drar man så mycket som möjligt i tak och väggar, bla. därför att man ska lägga golvet så att man har nått vettigt att stå och arbeta på, krypa och vingla på golvåsar är ingen höjdare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.