Hej!
Någon som vet om Verisures basenhet enligt bild nedan sitter limmad eller med (dold) skruv? I mitt hus har de satt den i en garderob där jag även har router, switch mm men nu behöver jag flytta lite på garderoben i samband med en renovering. Eller i praktikten ska garderoben lyftas upp lite.
Om enheteten sitter skruvad så sitter den ju även i gipset bakom garden (det är endast en tunn masonitskiva, eller liknande, som bakstycke i Ikeas PAX-garderob) men är den limmad så borde det gå bra att lyfta garderoben även när den sitter där.
Man kan inte heller sätta den här enheten i renoveringsläge.

Verisures kundtjänst har stängt för dagen men då snickarna som utför renoveringen kommer tidigt i morgon så vore det skönt att veta redan nu om den bör gå att flytta eller om jag behöver dra in Verisure på något sätt.
En vit väggenhet med kablar kopplade till den, möjligen en router eller modem, intill en perforerad platta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N
Du måste logga in på verisure hemsida och sätta enheten i renoveringsläge. Innan du flyttar den.
Om du får flytta den finns det en video på deras sida hur man lossar och byter batterier på alla deras produkter. Självklart är den skruvad och inte limmad.

Läste igen att du inte kan sätta den i renoveringsläge.
Rör du den, så måste du nog ta dit en tekniker sen från verisure.
 
N neo11 skrev:
Du måste logga in på verisure hemsida och sätta enheten i renoveringsläge. Innan du flyttar den.
Om du får flytta den finns det en video på deras sida hur man lossar och byter batterier på alla deras produkter. Självklart är den skruvad och inte limmad.
Jag skrev aldrig det men just denna komponenten går inte att sätta i renoveringsläge.
Jag får väl helt enkelt ringa Verisure i morgon bitti och förklara problemet.. Skärm med felmeddelande; enhet kan ej läggas i renoveringsläge; instruerar att kontakta kundtjänst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N
Nej, den styr hela larmet. Flyttar du den måste nog en tekniker komma sen.
 
Hej

Lossar du en skruv under den så lossar den och du kan ta bort den.

Men ring Verisure innan och be dem stänga av larmöverföringen.

Jag gjorde det och det funkade fint.
 
  • Gilla
Kennster
  • Laddar…
Z Zit skrev:
Hej

Lossar du en skruv under den så lossar den och du kan ta bort den.

Men ring Verisure innan och be dem stänga av larmöverföringen.

Jag gjorde det och det funkade fint.
Aha, bra. Såg nu att det fanns en plastskruv där men vågade inte pilla på den för mycket då det kanske finns någon form av sabotagelarm.
 
K Kennster skrev:
Aha, bra. Såg nu att det fanns en plastskruv där men vågade inte pilla på den för mycket då det kanske finns någon form av sabotagelarm.
Det finns sabotagelarm så därav ringa dem först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.