Hej!

Jag vill bygga mig en duschvägg i ett material som väger mycket mindre än glas. Anledningen är att den ska monteras i en hyresrätt där jag ej får borra hål i badrumsmattans vägg.

Jag har kollat lite på kanalplast, det man använder tex på växthustak. Att bygga in en sån i trä som fräses ut så att det liknar en duschvägg på någon av bilderna och som därefter fästs i tvättställsunderskåpets ena sida(denna ska också byggas så måtten passar varandra).

Vad tror ni om detta val? Eller skulle det finnas något annat material som funkar bättre? Kanalplast, plastglasskiva?

Tacksam för tips.

(Duschkabin eller draperi fungerar ej. )
 
  • Modernt badrum, svart duschvägg, tvättställ med träfinish, vita kakelväggar, flödede glasinspiration.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Annars är väl duschförhänge gångbart? Ges det tillräcklig rymd uppe vid taket smetar förhänget sig inte mot kroppen.
 
  • Gilla
danperdan
  • Laddar…
MrJay
När vi en gång i tiden bodde i hyresrätt så ordnade hyresvärden med en riktig glasvägg i duschen. Har du frågat om de kan tillgodose dina behov?
 
  • Gilla
danperdan
  • Laddar…
BirgitS
Trä stående på golvet i en dusch låter inte helt lyckat, stor risk för att träet ruttnar och att det blir mögel.
 
  • Gilla
danperdan
  • Laddar…
Skulle du kunna snickra ihop något av plexi och aluminiumprofiler? Eller om det finns färdiga väggar i aluminium och plast eller plexi?

Kanalplast skulle jag inte använda. Om (eller snarare när) det kommer in fukt i kanalerna börjar det växa diverse mögel och alger på insidan, och det är ju omöjligt att rengöra.
 
  • Gilla
danperdan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.