Vi skulle börja renovera lite i huset vi köpte för 3 år sedan och upptäckte då att det var en del inbyggda rör, som visade sig leda till en inbyggd radonsug i garaget. Några av rören har jag sett tidigare där de ej är inbyggda men trott att det var någon form av gammal eldragning.

Oavsett så verkar radonsugen inte fungera och jag behöver få den servad eller liknande, problemet är att den är helt omärkt, inga märken alls.
Det är bara en elsladd som sticker ut ifrån den, sen är hela enheten helt homogen, inga på/av knappar.

Är det någon som möjligen har en aning?
Gamla ägaren säger att dom inte känner till något om att det skulle funnits en radonsug och jag får ej tag på tidigare ägare…

Vore väldigt tacksam för vilken hjälp som helst…
 
  • Installation i tak, isolering synlig, kablar, vita band, värmesystem eller ventilation, obehandlat trä, byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit ventilationsrör, fiberisolering, träreglar, kabelstegar, kablar, installation, teknisk infrastruktur, byggnadsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit ventilationsenhet upphängd i tak, sladdar och slangar, isolering synlig, bild tagen upp och ned.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du skuva bort fronten å ta kort på insidan?
 
Hej, nej den är helt homogen, den är popnitad på 4 ställen bara. Så vill gärna inte öppna…
Slangarna är limmade ihop så får inte loss dem heller… :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.