Jag letar efter en sån där borrmaskin som man flyttar runt och sätter på arbetsstycket. Ofta är de magnetiska och används på järn/stål och det finns vacuumvarianter för ex. glas. Jag vill hitta en (jätte)billig sådan på typ Jula för jag ska borra massa hål i glas. Jag behöver inte vacuumfunktionen dock. Egentligen hade jag kunnat köpa ett stativ till en handhållen borrmaskin men väljer detta om jag kan hitta en billig. Kan inte söka dock för jag vet inte vad de heter :)
 
De kallas magnetborrmaskin på svenska vad jag vet.
 
Ser att jag är sämst på att formulera mig. Vad jag menade var om det finns såna utan magnet (och därför billigare). Jag ska borra i glas så behöver inte magnetfunktionen. Men det kanske inte finns helt enkelt?
 
RoTe
Är det en pelarborr du menar?
 
Jag har aldrig provat något sån här men verkar finnas i olika varianter och pris:
 
Ola C Ola C skrev:
Det finns ju rätt billiga såna här om det är det du är ute efter.

[länk]
Ja, det bli nog att jag kör på en sån. De kostar typ 500 i de vanliga byggladorna och med tanke på att en borrmaskin kostar typ 200 på Biltema så hade jag hoppats att det fanns någon med inbyggd borr i dålig kvalitet för kanske 800. Men det gör det nog inte så jag släpper det :)
 
RoTe RoTe skrev:
Är det en pelarborr du menar?
Nope, för det är inte roligt att borra stora glasskivor i en pelarborr :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.