Hej, är det någon som har erfarenhet med detta golv?
Skadas det lätt, och att det då blir ljusa märken?
Är det jobbigt att lägga?
Är Ikea’s golvunderlägget Nivå bra?
Tack
 
Har inte lagt ett själv, men flyttade in i ett hus med flera Ikea-golv. Massor med repor i dom. Skulle inte rekommendera ett golv därifrån.
 
Jag håller på att lägga ett nu..... du kan ju räkna med att du kommer att slå hammarn i golvet ett ex antal gånger i ren frustration.... många brädor e skit ca 1/3 har inte provat lämna tilbaka dom än men det lär väl gå.... annars!! :mad: öppnade precis ett paket och alla var blekta såg ut som ett annat golv och det blir bara värre och värre.... du kan ju glömma att försöka följa ikeas instruktioner. du måste hitta dina egna knep.....

Det svåraste är att låta bli att få en glipa mellan listerna.....så dom måste du sätta tajt mot väggen och ha den som mothåll.

I början såg jag inte att det var så många fula så det ligger redan många sånna i golvet tyvärr. Många är blekta det e stora färgskiftningar lite ska det väl vara hoppas jag men dom tenderar i att vara väldigt bleka vissa... många är även sträva på ytan..........


Det jag undrar är om det ska vara färgskiftningar på brädorna????
Det är nog samma att lägga vilket märke det än är på trägolvet... men man lär sortera ur skiten från början och glider listen isär så ere bara att börja om med hela raden.....men först måste du slita ur hela raden :eek:



//John
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.