Letar inspiration till en Attefallare med ståhöjd på loftet. Det finns Max Attefall och ett par till vad jag hittat. Är det någon här som byggt något liknande? Hur gjorde ni i så fall?

Ett loft utan ståhöjd för att bädda eller klä på sig har jag svårt att se att man vill bo i någon längre tid. Jag funderar på en Attefallare för uthyrning.
 

Detta har du säkert sett?

Mitt attefallshus har låg takhöjd på loftet, och jag håller med om at man nog inte vill bo så en längre tid, om du bygger för långtidsuthyrning. Om du tänker korttidsuthyrning, t ex via Airbnb, går det säkert bra med låg takhöjd, många som hyr ut attefallshus med såna loft för korta uppehåll.
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Har du bra mark så lägg golvplan 50cm under markplan eller fyll upp runt med 50cm
 
L Lillekitte skrev:
[media]
Detta har du säkert sett?

Mitt attefallshus har låg takhöjd på loftet, och jag håller med om at man nog inte vill bo så en längre tid, om du bygger för långtidsuthyrning. Om du tänker korttidsuthyrning, t ex via Airbnb, går det säkert bra med låg takhöjd, många som hyr ut attefallshus med såna loft för korta uppehåll.
Tack!
Precis, detta har jag koll på med sedan innan.
 
T Trollskidan skrev:
Har du bra mark så lägg golvplan 50cm under markplan eller fyll upp runt med 50cm
Det är ju en lösning, men bäddar man inte för fuktproblem då?
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Det är ju en lösning, men bäddar man inte för fuktproblem då?
Nej varför de Har ju byggs källare och suterränghus i många år Rätt grund och dänering Om du inte bor i en blötmyr
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.