Hej!

Vi har nyligen renoverat kök och idag upptäckte jag att vår helintegrerade diskmaskin läcker ånga under programmets gång. Det verkar som det kommer ifrån maskinens övre högersida. Är detta ett installationsfel eller bör jag reklamera hela maskinen. Det är en
SIEMENS IQ300 SX73EX02CE
 
  • Dörrkarm med ljusinsläpp, blått sken, diffust, närbild, struktur och skuggor syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oskarp bild, blått ljus, suddig bakgrund, möjlig reflektion eller ljuseffekt på yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk, suddig bild med ljusa blåaktiga ljusstrimmor till höger, troligen genom en springa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Törner Törner skrev:
Hej!

Vi har nyligen renoverat kök och idag upptäckte jag att vår helintegrerade diskmaskin läcker ånga under programmets gång. Det verkar som det kommer ifrån maskinens övre högersida. Är detta ett installationsfel eller bör jag reklamera hela maskinen. Det är en
SIEMENS IQ300 SX73EX02CE
mer troligt att ytterluckan är skev och sätter innerluckan i spänn
fast det kan ju vara något mellan ytterlucka och innerlucka som inte sitter rätt, i synnerhet om det är ett klantarschle som gjort det.
Mer tveksamt om det är tillverkande fabrik i polen som gjort fel
 
electroluxaren skrev:
mer troligt att ytterluckan är skev och sätter innerluckan i spänn
fast det kan ju vara något mellan ytterlucka och innerlucka som inte sitter rätt, i synnerhet om det är ett klantarschle som gjort det.
Mer tveksamt om det är tillverkande fabrik i polen som gjort fel
När jag googlar så verkar det kunna vara som du säger, antingen att luckan är felmonterad alternativt att maskinen inte står i våg.

Det jag tycker är konstigt är att det klickar när
Man stänger luckan så den borde ju gå i lås, så om fronten är monterad felaktigt så spänner ytterluckan upp innerluckan? Borde inte maskinen känna av det o varna?
 
A
Törner Törner skrev:
När jag googlar så verkar det kunna vara som du säger, antingen att luckan är felmonterad alternativt att maskinen inte står i våg.

Det jag tycker är konstigt är att det klickar när
Man stänger luckan så den borde ju gå i lås, så om fronten är monterad felaktigt så spänner ytterluckan upp innerluckan? Borde inte maskinen känna av det o varna?
går luckan i lås så finns det inga varningar, och det skall mycket till för att luckan inte skall gå i lås, om den står i våg eller inte spelar ingen roll, det viktiga är att luckan inte tar i ramen eller skåpet bredvid
 
electroluxaren skrev:
går luckan i lås så finns det inga varningar, och det skall mycket till för att luckan inte skall gå i lås, om den står i våg eller inte spelar ingen roll, det viktiga är att luckan inte tar i ramen eller skåpet bredvid
Okej vad jag kan se tar varken luckan till diskmaskinen eller fronten i stomme eller intilliggande lucka, dock känns den vobblig och lös på den sidan ångan kommer ifrån tycker jag.
 
A
Törner Törner skrev:
Okej vad jag kan se tar varken luckan till diskmaskinen eller fronten i stomme eller intilliggande lucka, dock känns den vobblig och lös på den sidan ångan kommer ifrån tycker jag.
ytterluckan kanske har hoppat ur
 
electroluxaren skrev:
ytterluckan kanske har hoppat ur
Tycker det är skumt men snickaren ska kolla på det imorgon, hoppas han hittar något
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.