Jag undrar vilken sorts golv detta är och hur det läggs? Vi har hyrt en lägenhet med ett sådant i duschen. Är det ”färdigt mått eller anpassas det efter utrymmet? Det måste nästan vara det senare, annars är det osannolikt att det precis skulle passa in mellan väggarna (syns inte på bilden men så är det) Vi har en dusch hörna med klinker golv och dålig avrinning där en sådan här lösning vore kanon. Någon som vet mer?

Hörn av duschutrymme med golvbrunn och genomskinliga glasdörrar. Neutrala färger, enkel design, belysning ovanifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker att det ser ut som ett duschkar?

Tre duschkar: en vit rektangulär, två vita fyrkantiga, skild miljö och storlek, med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
S sepani skrev:
Hittar denna? Men hur anpassar man till dusch hörnan?


[länk]
Det finns sådana som har en rundning också, om det är det du menar med dusch i hörnan.

Det är inte så vanligt med den här lösningen i Sverige ännu men i andra länder är det relativt vanligt. Det blir lite som ett mellanting mellan duschkabin och att duscha direkt på golvet som vi gör här.
Jag tycker att det är en bra lösning men de håller sällan för tex en duschstol om man inte kan gå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.