Det skiljer just nu 2 inlägg mellan niq och Rejäl. Samtliga av dessa har varit av högsta kvalitet.

Likt en Gargantua ålar jag mig djupare ner i soffan och följer dessa titaners kamp om att komma först till 5000 och vinna den Heliga Ernst
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
S Saelen skrev:
Det skiljer just nu 2 inlägg mellan niq och Rejäl. Samtliga av dessa har varit av högsta kvalitet.

Likt en Gargantua ålar jag mig djupare ner i soffan och följer dessa titaners kamp om att komma först till 5000 och vinna den Heliga Ernst
Varsågod Niq jag har en sund relation till Ernst redan😊
 
På väg till jobbet idag såg jag nakna rör vid en pågående renovering.
Jag vet att det var asbest i rören för det talade min farbror om, han har jobbat med asbest i hela sitt liv tills han dog för 25 år sedan.
Nu är jag rädd för att min cykel kommer explodera.
Hjälp!
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
På väg till jobbet idag såg jag nakna rör vid en pågående renovering.
Jag vet att det var asbest i rören för det talade min farbror om, han har jobbat med asbest i hela sitt liv tills han dog för 25 år sedan.
Nu är jag rädd för att min cykel kommer explodera.
Hjälp!
Lugn nu. Andas några djupa andetag när du är på säkert avstånd för att rensa ut aspestdammet från bihålorna där det lätt samlas stora mängder.
Du måste naturligtvis sanera din cykel och dina kläder. Eldkastare lär fungera bra. För att sanera dig själv helt och hållet så måste du duscha i starkt citronvatten. Efter det borde du klara dig bra. Om du ändå skulle uppleva några besvär är bäst du ringer efter ambulans direkt. Om du skulle läst tråden så skulle du veta att det heter aspest.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Hej Byggahus!

Jag är en man på 79 jordsnurr som är lite fundersam.
När vi grävde upp avloppsrören så hittade man asbest.
Innebär det här att jag nu kommer att få fiber automatiskt in i huset ?

Jag har hört rykten om att man kan köra nätverk via eluttagen men fiber via avloppet var nytt för mig.

Finns det något hos Kjell & Co som man kan ansluta på avloppet och isåfall vardå?
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!

Jag är en man på 79 jordsnurr som är lite fundersam.
När vi grävde upp avloppsrören så hittade man asbest.
Innebär det här att jag nu kommer att få fiber automatiskt in i huset ?

Jag har hört rykten om att man kan köra nätverk via eluttagen men fiber via avloppet var nytt för mig.

Finns det något hos Kjell & Co som man kan ansluta på avloppet och isåfall vardå?
Kjell borde gå att ansluta till avloppet kon kan bli svårare men borde väl gå att lösa
 
BirgitS
N Niq skrev:
Du måste naturligtvis sanera din cykel och dina kläder. Eldkastare lär fungera bra.
Balrog?
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Lugn nu. Andas några djupa andetag när du är på säkert avstånd för att rensa ut aspestdammet från bihålorna där det lätt samlas stora mängder.
Du måste naturligtvis sanera din cykel och dina kläder. Eldkastare lär fungera bra. För att sanera dig själv helt och hållet så måste du duscha i starkt citronvatten. Efter det borde du klara dig bra. Om du ändå skulle uppleva några besvär är bäst du ringer efter ambulans direkt. Om du skulle läst tråden så skulle du veta att det heter aspest.
Läsa hela tråden!? Fattar du väl att jag är på tok för viktig för sånt trams. Jag känner inte heller att folk har bekräftat min oro ang den exploderande cykeln så nu kommer jag för att hämnas aldrig mer posta här.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Jag känner inte heller att folk har bekräftat min oro ang den exploderande cykeln så nu kommer jag för att hämnas aldrig mer posta här.
Va, komma här och hota med hämd.
 
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!

Jag är en man på 79 jordsnurr som är lite fundersam.
När vi grävde upp avloppsrören så hittade man asbest.
Innebär det här att jag nu kommer att få fiber automatiskt in i huset ?

Jag har hört rykten om att man kan köra nätverk via eluttagen men fiber via avloppet var nytt för mig.

Finns det något hos Kjell & Co som man kan ansluta på avloppet och isåfall vardå?
Fiber via avloppet är bara skit.

Ät fiber så får du fast kabel på köpet.
 
  • Haha
  • Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Läsa hela tråden!? Fattar du väl att jag är på tok för viktig för sånt trams. Jag känner inte heller att folk har bekräftat min oro ang den exploderande cykeln så nu kommer jag för att hämnas aldrig mer posta här.
Vi bekräftar allt som är fel i den här tråden.
Du glömde skriva att du var en V.I.P person
 
BirgitS BirgitS skrev:
Balrog?
Kan förstås fungera. Drake kan också vara ett alternativ
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Va, komma här och hota med hämd.
Låt han ta sin privatjet och fara
 
N Niq skrev:
Låt han ta sin privatjet och fara
Är privatjet godkänt enligt forumreglerna?
 
F fribygg skrev:
Är privatjet godkänt enligt forumreglerna?
Bara om hangargrannarna har en offentlig fejd om vändplats i varsin tråd på forumet.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.