K kniv skrev:
Japp, kollat skräpposten. Så måste skrivit fel email… Visar kanske lite på svagheten med just det konceptet - ett litet misstag och nu är det jag gjorde borta.

I mitt specifika fall skulle det nog snarare vara såhär ungefär. Dvs att den går ut längre än kanten på bortre gaveln. Verkade som att det var den låsta punkten när jag ökade på altanens längd på sida 3..
Så här? Testa öka på sida 1 med samma mängd som du ökar på sida 3
3D-modell av en L-formad altan vid en byggnad, konfigurationsgränssnitt med justeringsalternativ till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K kniv skrev:
Japp, kollat skräpposten. Så måste skrivit fel email… Visar kanske lite på svagheten med just det konceptet - ett litet misstag och nu är det jag gjorde borta.
Riktigt tråligt att bli av med sitt arbete. Ledsen för det :/ Hör av dig till mig på info@altanplaneraren.se så kan vi se om det går att återskapa.
 
K
emilpou emilpou skrev:
Så här? Testa öka på sida 1 med samma mängd som du ökar på sida 3
[bild]
Ok, så det är lite beroende på vilken sida jag ökar på först?

emilpou emilpou skrev:
Riktigt tråligt att bli av med sitt arbete. Ledsen för det :/ Hör av dig till mig på info@altanplaneraren.se så kan vi se om det går att återskapa.
Det är ingen fara, går ju ganska fort att komma framåt i och med att det inte är så många parametrar att skruva på - och har man gjort en liten måttsatt ritning för hand på ett A4 innan går det riktigt fort att få fram en 3D modell - det är ju uppenbara styrkan i ert visualiseringsverktyg.
Men där finns också en intressant funktion att lägga till - att enkelt kunna få en clean top-down 2D vy med alla sidor och längder måttsatta. På så sätt kan man enkelt digitalsera sin egenritade ritning.
 
K kniv skrev:
Ok, så det är lite beroende på vilken sida jag ökar på först?
Nej, ordningen du ändrar parametrarna spelare ingen roll. Snarare så att sida 5 + sida 1 = sida 3. Dvs de är beroende av varandra.
K kniv skrev:
Men där finns också en intressant funktion att lägga till - att enkelt kunna få en clean top-down 2D vy med alla sidor och längder måttsatta. På så sätt kan man enkelt digitalsera sin egenritade ritning.
Yes, det kommer snart! Det är tanken med "Material & Ritningar"-knappen 👌
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
emilpou emilpou skrev:
Någon som planerar att bygga altan till våren? Jag har utvecklat ett 3D-verktyg för altanplanering och letar efter personer som vill testa och ge feedback. I appen kan man designa sin altan i 3D och räkna ut materialåtgång och pris. Någon som är intresserad?
Japp jag är intresserad.
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
K
emilpou emilpou skrev:
Nej, ordningen du ändrar parametrarna spelare ingen roll. Snarare så att sida 5 + sida 1 = sida 3. Dvs de är beroende av varandra.
Då är min förväntan som användare att om jag uppdaterar sida 5, så ska sida 3 automatiskt uppdateras lika. Det svåra blir då att hantera vad som händer med sida 5 och sida 1 vid uppdatering av sida 3..
 
K kniv skrev:
Då är min förväntan som användare att om jag uppdaterar sida 5, så ska sida 3 automatiskt uppdateras lika. Det svåra blir då att hantera vad som händer med sida 5 och sida 1 vid uppdatering av sida 3..
Precis, det är klurigt.. Men det är mitt jobb att lösa :) Stor tack igen för feedback!
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Japp jag är intresserad.
Vad kul! Verktyget finns tillgängligt för vem som helst att testa på www.altanplaneraren.se
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
JanneJanne123
T Thomas_Blekinge skrev:
Det finns faktiskt folk som inte vill registrera sig eller öppna ett konto för varje tjänst/användning. Jag är en av dom.
Jag har avstått från många gratistjänster bara för den skull.
Ja det står dig fritt. Jag har själv publicerat ett flertal appar och ett antal tjänster gratis på internet och som skapare av dessa blir man väldigt less när:

1) folk har mage att klaga på småsaker som tex att skapa ett konto
2) tar för givet att appen de inte har betalat en krona för ska ha samma supportnivå och utvecklingshastighet som en kommersiell app
3) inte inse att det är en privatperson som lägger sin fritid på att hjälpa andra med enda målet att det är kul att göra något som folk kan ha nytta av
 
  • Gilla
Lucas Wiener och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
M mattoys skrev:
Varför behöver han min mailaddress. Varför skall man dela ut uppgifter till höger och vänster.

Vad har det med att gör att han lagt ner "sin skäl" i det. Man måste väll få fråga varför någon behöver ens uppgifter.

Man kan även vända på det varför skall jag behöva krångla för att ge TS feedback.

Bryter även mot GDPR.

Här har du ett verktyg som man inte behöver skapa något konto för:
[länk]
Ja men skit i att använda det då? Vad är det som bryter mot GDPR?
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.