Hej,
Behöver er hjälp med processen för att måla mitt matsalsbord inköpt för drygt 25 år sedan men fortfarande i toppskick. Har inoljats med jämna mellanrum och är fortfarande sammetsmjukt. Skulle nu vilja måla detta svart så behöver tips på vilka förberedelser som behövs samt om det är bäst att måla med pensel eller roller? Ska man efter målning vaxa eller någon ytlack? Tänker det ska vara lätt att torka av och helst inte ge märken / ringar efter glas, flaskor, våta underlägg eller annat..
 
  • Ett träbord med synliga skruvhål, över en texturerad, grå matta på ett ljust golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbord horisontellt format, omringat av soffa, grågolv, ljusvägg, ben synliga, skruvhål, naturligt trämaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett helgerån att måla det svart.
Fundera på att sölja till någon finsmakare som tycker om körsbär och köp ett svart bord någon annanstans.
 
  • Gilla
Joakim654 och 5 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Ett helgerån att måla det svart.
Fundera på att sölja till någon finsmakare som tycker om körsbär och köp ett svart bord någon annanstans.
Ja du har en poäng där.. Jag har brottats med tanken ett tag. Tror tyvärr att jag inte får så mycket för det, och sen köpa ett 'nytt' i typ sämre - för det är nu perfekt i storlek och grundskick
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.