Vet inget om detta men dom har valt fel namn för mig i alla fall. Är ju lite så med namn. Omslag på böcker också. Man ska ju inte döma. Men man kan inte låta bli.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Ett litet bolag med låg omsättning. Vet inte om jag skulle vilja satsa mina besparingar där. Dessutom rätt trista hus eller?
 
  • Gilla
Nytt_användarnamn_2024_12
  • Laddar…
Dom bakom företaget har fler små relativt nya bolag som bygger hus.

Jag hade undvikit.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Varför ska man undvika för att det är nya och små företag? Tänker bara så att vi förstår, så att det blir rätt. Alla företag är ju nya i början. Vad är riskerna?

Vi gillar deras stil på hus och materialval.
 
Carroro Carroro skrev:
Varför ska man undvika för att det är nya och små företag? Tänker bara så att vi förstår, så att det blir rätt. Alla företag är ju nya i början. Vad är riskerna?

Vi gillar deras stil på hus och materialval.
För att sannolikheten att du blir lurad, att bolaget går i konkurs, att ägarna är oseriösa, att det blir strul med något annat är mycket större jämfört med stora beprövade firmor.

Om du gillar deras hus och accepterar riskerna så finns inget problem.

Jag tycker det verkar konstigt att man driver flera olika små nystartade husföretag parallellt. Hade du gjort så?
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
Man ska generellt vara försiktig med nystartade företag när man gör stora affärer som att bygga ett nytt hus, det är normalt den största investeringen man gör i sitt liv..
Företaget i fråga har en så dålig omsättning och likviditet att dom inte klarar av några ekonomiska problem, sedan är det ju bra om företaget finns kvar om man behöver reklamera något i framtiden…
Min rekommendation är att anlita ett mera känt och äldre bolag med ordnad ekonomi och bra rykte…
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det finns minst en konkurs bland bef. havarna. men man får titta lite på folk som är med i de andra bolagen. Jag skulle vara mycket skeptisk.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Tittar man på årsomsättningen för bolaget, så ser det ut som de kan ha byggt någon vedbod eller cykelskjul, inget mer.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Tack för alla svaren, vi får nog leta vidare efter ett annat byggföretag :)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag blev lite fundersam över bilder från deras hemsida, De visar fasader på ett antal hus. Som de ev. skulle ha lyckats bygga på en omsättning på 100 - 200 000.

På bilderna syns en bil som ser ut att ha tysk nummerplåt. Lite märkligt.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Carroro Carroro skrev:
Varför ska man undvika för att det är nya och små företag? Tänker bara så att vi förstår, så att det blir rätt. Alla företag är ju nya i början. Vad är riskerna?

Vi gillar deras stil på hus och materialval.
Hejsan!
Dom har ett hus till försäljning i Sköllesta som vi var och kikade på. Kändes som ett gediget byggt hus men placerat på helt fel tomt. Men det va väl värt resan från Skåne då de er en av våra finalister till att bygga vårt kommande hus. Mäklaren hade ett bra intryck av företaget och det har även vi haft med den lilla kontakt vi har haft hitintills. Har varit stor hjälp med ritningar, situationsplan inför sökt förhandsbesked.
Dom ska tydligen ha byggt ett 50tal hus enligt mäklaren, hur mycket det nu är värt att lyssna på. 🙂
Vi hoppas kunna fördjupa oss mer när vi väl har fått klart med tomtköpet..
 
B BalooWithTheCrew skrev:
Hejsan!
Dom har ett hus till försäljning i Sköllesta som vi var och kikade på. Kändes som ett gediget byggt hus men placerat på helt fel tomt. Men det va väl värt resan från Skåne då de er en av våra finalister till att bygga vårt kommande hus. Mäklaren hade ett bra intryck av företaget och det har även vi haft med den lilla kontakt vi har haft hitintills. Har varit stor hjälp med ritningar, situationsplan inför sökt förhandsbesked.
Dom ska tydligen ha byggt ett 50tal hus enligt mäklaren, hur mycket det nu är värt att lyssna på. 🙂
Vi hoppas kunna fördjupa oss mer när vi väl har fått klart med tomtköpet..
Det måste varit ett väldigt fint hus med tanke på att det fick dig att skapa konto bara för att berätta detta ☺️🙏👍
 
  • Gilla
  • Haha
jonas_da och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det måste varit ett väldigt fint hus med tanke på att det fick dig att skapa konto bara för att berätta detta ☺️🙏👍
Jag sökte själv information om husbyggaren, därav hamnade jag här. Denna tråden är ju ungefär vad man hittar gällande omdömen om företaget när man googlar så jag tänkte mest dela med mig av mina erfarenheter hittills. Men det är relativt tidigt i vår process ännu så jag hoppas kunna samla på mig mer informationsutbyte med andra som har haft kontakt med dom innan vi ens vågar bestämma oss för vilka vi ska satsa på.
Men rent konkret så kände vi på visningen att detta huset hade vi kunnat gräva upp och ta med oss ner till Skåne.. 😉
 
B BalooWithTheCrew skrev:
Jag sökte själv information om husbyggaren, därav hamnade jag här. Denna tråden är ju ungefär vad man hittar gällande omdömen om företaget när man googlar så jag tänkte mest dela med mig av mina erfarenheter hittills. Men det är relativt tidigt i vår process ännu så jag hoppas kunna samla på mig mer informationsutbyte med andra som har haft kontakt med dom innan vi ens vågar bestämma oss för vilka vi ska satsa på.
Men rent konkret så kände vi på visningen att detta huset hade vi kunnat gräva upp och ta med oss ner till Skåne.. 😉
Det låter bra och jag ser fram emot dina uppdateringar!☺️

Men om man läser den här tråden och känner att Nä nu måste jag skapa konto för att berätta hur fantastiskt huset är så får du också förstå att läsarna utgår ifrån att det inte bara är huset som gjorde att du skrev utan att du har något intresse i detta.

Men det kan vi ju inte veta än utan det ska bli roligt att höra mer om dina kontakter med företaget och valet av hus! 🤔🙏☺️
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.