Har köpt en Villeroy Boch Umbrella Flex köksblandare.
https://www.villeroy-boch.se/kitchen/products/Umbrella-Flex-Kitchen-tap-925400LC.html

Upptäckte att det var lågt tryck i blandaren. Skruvade isär vid handtaget men kunde inte se något som gick att justera. Bakom silen så hittade jag denna:
En ensam vit behållare på en skimrande yta med ljusreflexer. Minimalistisk, enkelt, ren design, övergivna mönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snurrande mynt på suddig beige yta. Dynamisk rörelseeffekt. Avslappnad atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tog bort den och trycket ökade lite. Är detta någon strypning? Finns det något mer jag kan göra för att öka trycket?

Tack!
 
Hur gick det TS?

Har själv fått en ny köksblandare av märket "Hans Grohe", och upplever trycket som ohyggligt dåligt. Enligt installatören finns inget man kan justera, men jag tycker ju det är konstigt att den 30 år gamla blandaren hade högre tryck trots att det nu dragits nya rör (slang) nästan hela vägen.

Man börjar ju undra om det är någon inbyggd strypning pga. miljöskäl eller liknande... har egen brunn btw.

Enligt monteringsanvisningen finns en liten insex-justering inuti själva "spaken", men kollade den och den var uppskruvad till max så det hjälpte ju inte.
 
N NightRider skrev:
Hur gick det TS?

Har själv fått en ny köksblandare av märket "Hans Grohe", och upplever trycket som ohyggligt dåligt. Enligt installatören finns inget man kan justera, men jag tycker ju det är konstigt att den 30 år gamla blandaren hade högre tryck trots att det nu dragits nya rör (slang) nästan hela vägen.

Man börjar ju undra om det är någon inbyggd strypning pga. miljöskäl eller liknande... har egen brunn btw.

Enligt monteringsanvisningen finns en liten insex-justering inuti själva "spaken", men kollade den och den var uppskruvad till max så det hjälpte ju inte.
Det var inget fel på blandaren eller vattentrycket, utan bara en klantig miss vid installationen. Det är en blandare med utdragbar pip, jag hade lyckats få slangen som hänger ner under diskbänken är klämmas/vikas så flödet ströps. Efter detta var fixat så var det riktigt bra tryck, och delen på bilden i första inlägget monterades tillbaka igen.
 
  • Gilla
NightRider
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.