Är det någon som har koll på vilken tillverkare som gör denna: https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvatt-tork/tvattmaskin/epoq-tvattmaskin-efl1014w23/652060

Jag tvivlar ju på att Epoq som är Elgigantens köksfabrikat helt plötsligt börjat tillverka vitvaror 🤔 även om "stjärnan" på EG's kundtjänst menar det.

elgigantens kundservice skrev:
Epoqs tvättmaskiner tillverkas av Epoq. De har med andra ord sitt egna märke. Jag kudnde ej hitta någon info gällande var produkterna tillverkas.
Eller ska man satsa på en BSG-maskin i samma prisklass. Epoq-maskinen har trots allt 7 års garanti om nu det är värt någonting.
 
"Var ligger Epoqs fabrik?"
 
Kina?.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Haier har jag hört. Kan ej bekräfta det 🙈
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Var ligger Epoqs fabrik?"
Nu hänger jag inte riktigt med?

M Manhunter skrev:
Kina?.
Lustigkurre! Men det var å andra sidan lite ny information för mig, att Kina är en tillverkare. Så tack för det ändå.
 
A
B Bästerortarn skrev:
Är det någon som har koll på vilken tillverkare som gör denna: [länk]

Jag tvivlar ju på att Epoq som är Elgigantens köksfabrikat helt plötsligt börjat tillverka vitvaror 🤔 även om "stjärnan" på EG's kundtjänst menar det.



Eller ska man satsa på en BSG-maskin i samma prisklass. Epoq-maskinen har trots allt 7 års garanti om nu det är värt någonting.
Det är en Midea från PRC, finns nog ingen i europa som servar dessa.
Jag vill minnas att electrolux tog maskiner därifrån 2010, de kom rostiga med massor av problem och försvann snabbt utan ett spår.
 
A
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Var ligger Epoqs fabrik?"
den är utspridd på alla ställen där priset är viktigare än kvaliteten
 
A
Coolman Coolman skrev:
Haier har jag hört. Kan ej bekräfta det 🙈
nä haier har bättre grejer än midea
 
electroluxaren skrev:
nä haier har bättre grejer än midea
Kan va så. Dessa märken välkomnar branding dvs eget märke. 😎
 
A
Coolman Coolman skrev:
Kan va så. Dessa märken välkomnar branding dvs eget märke. 😎
japp båda har klistrat electrolux på sina produkter, men det gäller ju även arcelik, vestel, gorenje med flera oxå
 
electroluxaren skrev:
Det är en Midea från PRC, finns nog ingen i europa som servar dessa.
Jag vill minnas att electrolux tog maskiner därifrån 2010, de kom rostiga med massor av problem och försvann snabbt utan ett spår.
Tack för svar. Då antar jag att den 7-åriga garantin helt enkelt innebär att man får tillbaka pengarna alt. en ny maskin av annat fabrikat om den behöver åberopas. Å andra sidan är det ju Elgiganten's märke så man lär få bråka.

Men men, bra att veta. Då undviker jag denna maskinen.

Vill bara tillägga att jag har en Midea portabel AC som funkat utmärkt sedan 2018 så allt Midea tillverkar kan inte vara skit. Åtminstone inte mitt exemplar :)
 
electroluxaren skrev:
japp båda har klistrat electrolux på sina produkter, men det gäller ju även arcelik, vestel, gorenje med flera oxå
Gorenje var nytt det. De övriga hoppas jag inte förekommer i Sverige... Kanske Elon eget märke. Hur kass som helst (egen erfarenhet). 😎
 
A
B Bästerortarn skrev:
Tack för svar. Då antar jag att den 7-åriga garantin helt enkelt innebär att man får tillbaka pengarna alt. en ny maskin av annat fabrikat om den behöver åberopas. Å andra sidan är det ju Elgiganten's märke så man lär få bråka.

Men men, bra att veta. Då undviker jag denna maskinen.

Vill bara tillägga att jag har en Midea portabel AC som funkat utmärkt sedan 2018 så allt Midea tillverkar kan inte vara skit. Åtminstone inte mitt exemplar :)
Kul du har nog undantaget som bekräftar regeln...
men gör man 7 millioner diskar om dagen så fungerar nog någon av dessa
 
A
Coolman Coolman skrev:
Gorenje var nytt det. De övriga hoppas jag inte förekommer i Sverige... Kanske Elon eget märke. Hur kass som helst (egen erfarenhet). 😎
jo då alla dessa säljs i Sverige
Gorenje som egentligen är Haier idag tillverkar sverigedisken och hela ASKOs (gorenjes) sortiment.
arcelik och vestel gör till cylinda, grundig, beko, Osby mm.
 
  • Gilla
Coolman
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
jo då alla dessa säljs i Sverige
Gorenje som egentligen är Haier idag tillverkar sverigedisken och hela ASKOs (gorenjes) sortiment.
arcelik och vestel gör till cylinda, grundig, beko, Osby mm.
Nu blandar du ihop Haier och Hisense som båda är kinesiska men olika företag. Hisense äger Gorenje men har behållit och expanderat både R&D och produktion i Slovenien samt produktion i Serbien. Dessutom har de genom Asko ett R&D-kontor i Lidköping som har ansvaret för just deras diskmaskiner.

Jag har själv ett flertal Gorenje-tillverkade vitvaror (några med Hisense-brand) och är generellt nöjd. Det är inte de allra mest påkostade grejerna men klart prisvärda. Ska i dagarna installera en ny helintegrerad Gorenje-diskmaskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.