Någon som planerar att bygga altan till våren? Jag har utvecklat ett 3D-verktyg för altanplanering och letar efter personer som vill testa och ge feedback. I appen kan man designa sin altan i 3D och räkna ut materialåtgång och pris. Någon som är intresserad?
 
  • Gilla
Freelanders och 3 till
  • Laddar…
Kul! Jag provar gärna
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
L Lucas Wiener skrev:
Kul! Jag provar gärna
Vad kul! Verktyget finns tillgängligt för vem som helst att testa på www.altanplaneraren.se

Det är en webbapplikation så man behöver ej ladda hem eller installera något. Kan köras från både mobil, laptop och padda! ⭐
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
K
Spännande! Testar gärna!
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
K
Såg direkt att vi har ett rektangulärt hus, där garaget sitter ihop med huset. Så mer L-form även om det inte blir helt rätt. Så kanske utöka möjligheten till olika husformer, antal hus osv? Exempelvis om man har en smal gång mellan hus och garage och vill visualisera det också, då det påverkar altanen man planerar?
Även lägga in möjligheten till pool?
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
K kniv skrev:
Såg direkt att vi har ett rektangulärt hus, där garaget sitter ihop med huset. Så mer L-form även om det inte blir helt rätt. Så kanske utöka möjligheten till olika husformer, antal hus osv? Exempelvis om man har en smal gång mellan hus och garage och vill visualisera det också, då det påverkar altanen man planerar?
Även lägga in möjligheten till pool?
Bra poäng! Man skulle kunna ha ett alternativ för två rektangulära hus, där man kan flytta dem relativt varandra.

Ska kika på pool också! Stort tack för feedback!
 
emilpou emilpou skrev:
Vad kul! Verktyget finns tillgängligt för vem som helst att testa på www.altanplaneraren.se

Det är en webbapplikation så man behöver ej ladda hem eller installera något. Kan köras från både mobil, laptop och padda! ⭐
Varför behöver man registrera sig?😠
 
M mattoys skrev:
Varför behöver man registrera sig?😠
Blir så sjukt mycket bottar och skräptrafik om det ligger öppet tyvärr :(
 
JanneJanne123
M mattoys skrev:
Varför behöver man registrera sig?😠
Du tycker att han ska lägga sin själ och sitt hjärta på ett verktyg som kan hjälpa andra och du är som motprestation inte ens villig att registrera ett konto?
 
Redigerat:
  • Gilla
kniv och 1 till
  • Laddar…
K
Gjorde en modell igår, tröck på spara och fyllde i min mail. Måste nog fyllt i mailen fel eftersom inget mail kommit och det jag gjorde är inte sparat…
Men för det L-hus jag gjorde så hade jag problem med att få till altanen rätt, eftersom den kommer möta tre väggar (de båda i L vinkeln och sedan en gavel). Verktyget stöder bara att altanen möter två väggar, och man kan bara välja vilka från den förvalda listan. Trapp med räcke placerades automatiskt i mitten av altanen, jag skulle vilja välja fritt vart den ska vara
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Du tycker att han ska lägga sin själ och sitt hjärta på ett verktyg som kan hjälpa andra och du är som motprestation inte ens villig att registrera ett konto?
Varför behöver han min mailaddress. Varför skall man dela ut uppgifter till höger och vänster.

Vad har det med att gör att han lagt ner "sin skäl" i det. Man måste väll få fråga varför någon behöver ens uppgifter.

Man kan även vända på det varför skall jag behöva krångla för att ge TS feedback.

Bryter även mot GDPR.

Här har du ett verktyg som man inte behöver skapa något konto för:
https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/
 
Redigerat:
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
emilpou emilpou skrev:
Blir så sjukt mycket bottar och skräptrafik om det ligger öppet tyvärr :(
Fast det är ju inget som hindrar en bot från att skriva in en mailadress, eller flera hundra för den delen heller.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Du tycker att han ska lägga sin själ och sitt hjärta på ett verktyg som kan hjälpa andra och du är som motprestation inte ens villig att registrera ett konto?
Det finns faktiskt folk som inte vill registrera sig eller öppna ett konto för varje tjänst/användning. Jag är en av dom.
Jag har avstått från många gratistjänster bara för den skull.
 
K kniv skrev:
Gjorde en modell igår, tröck på spara och fyllde i min mail. Måste nog fyllt i mailen fel eftersom inget mail kommit och det jag gjorde är inte sparat…
Men för det L-hus jag gjorde så hade jag problem med att få till altanen rätt, eftersom den kommer möta tre väggar (de båda i L vinkeln och sedan en gavel). Verktyget stöder bara att altanen möter två väggar, och man kan bara välja vilka från den förvalda listan. Trapp med räcke placerades automatiskt i mitten av altanen, jag skulle vilja välja fritt vart den ska vara
Hmm märkligt. Kollade du i skräpposten? Ibland hamnar det där.

Gällande altanform som täcker 3 fasader för L-hus - är det något sånt här du tänker?
3D-modell av en altan med måttangivelser och designalternativ till höger på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt bra feedback gällande att kunna flytta trappan längs en sida. Ska titta på det till nästa version! Tack!
 
K
emilpou emilpou skrev:
Hmm märkligt. Kollade du i skräpposten? Ibland hamnar det där.

Gällande altanform som täcker 3 fasader för L-hus - är det något sånt här du tänker?
[bild]

Väldigt bra feedback gällande att kunna flytta trappan längs en sida. Ska titta på det till nästa version! Tack!
Japp, kollat skräpposten. Så måste skrivit fel email… Visar kanske lite på svagheten med just det konceptet - ett litet misstag och nu är det jag gjorde borta.

I mitt specifika fall skulle det nog snarare vara såhär ungefär. Dvs att den går ut längre än kanten på bortre gaveln. Verkade som att det var den låsta punkten när jag ökade på altanens längd på sida 3..
3D-modell av hus med L-formad altan, designgränssnitt med anpassningsalternativ till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
emilpou
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.