Jag blir tokig på vissa överpriser! Jag behöver ca 2 meter sockel till köket (mellan golv och skåp).
Har kollat runt, men det är ju helt sjuka priser. 450,- för två meter spånskiva med vitt plastlaminat!? Ledsen, men jag tänker inte betala det.

Är det någon som känner till en leverantör som har vettiga priser på dessa (dvs <75,- per löpmeter)?

Alternativet är ju att köpa en färdig melaminbelagd spånskiva och skära upp den (till exempel från Hornbach), men sen vill man ju ha på snygg kanttejp på de synliga ändarna också.

Någon med input?
 
Nytt_användarnamn_2024_12
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Jag blir tokig på vissa överpriser! Jag behöver ca 2 meter sockel till köket (mellan golv och skåp).
Har kollat runt, men det är ju helt sjuka priser. 450,- för två meter spånskiva med vitt plastlaminat!? Ledsen, men jag tänker inte betala det.

Är det någon som känner till en leverantör som har vettiga priser på dessa (dvs <75,- per löpmeter)?

Alternativet är ju att köpa en färdig melaminbelagd spånskiva och skära upp den (till exempel från Hornbach), men sen vill man ju ha på snygg kanttejp på de synliga ändarna också.

Någon med input?
Inredningsvaruhuset har en för 267kr..

https://www.inredningsvaruhuset.se/koekssockel

Elgiganten 299kr..

https://www.elgiganten.se/product/e...r/epoq-sockel-233x16-cm-offwhite/E10223301663

Det är där dom verkar ligga försiglaminerade😊
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Kan väl gå med vilken list som helst typ fönstersmyg 200kr st
 
raveper raveper skrev:
Kan väl gå med vilken list som helst typ fönstersmyg 200kr st
Kanske. Behöver 13 cm bred, och den ska ju fästas också. Lite kraftigare spånsockel underlättar för många fästanordningar. Dessutom är fönstersmygar generellt fasade åt ett eller annat håll, vilken man inte vill ha på en sockel. Har du ett konkret förslag? 🤔
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Inredningsvaruhuset har en för 267kr..

[länk]

Elgiganten 299kr..

[länk]

Det är där dom verkar ligga försiglaminerade😊
Elgiganten har inte kvar den modellen:
Skärmklipp av meddelande: "Produkten är inte tillgänglig online eller i butik" med röd ikon.

Men jag ska kolla inredningsvaruhuset, där fanns det ju vettiga!
 
  • Gilla
Nytt_användarnamn_2024_12
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Elgiganten har inte kvar den modellen:
[bild]

Men jag ska kolla inredningsvaruhuset, där fanns det ju vettiga!
Kollade bara snabbt men vanliga byggvaruhus har vit sockel som lagervara oftast så det finns om man letar för under 300kr😀
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
En sån här kan jag även rekommendera. Transparent sockelprofil på 2,5 meter från HÄFELE, avsedd för golv och fuktskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MrBD och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.