Hej, då jag är beroende av elbilsladdare hemma så tänkte jag i förebyggande syfte byta ut min Easee home till en Zaptec go med Pulse P1 lastbalanserare.

Men när jag läser app-recensionerna på app store så har den fått usla recensioner med många som klagar på att den saknar grundläggande funktioner och att den misslyckas med autentisering 5/10 ggr.

Hur upplever ni appen?

Jag vill kunna se:
Hur mycket effekt laddar jag med just nu.
Historik förbrukning dag/månad/år/sedan installation.

Jag vill kunna förskjuta laddningen till en senare tid. (Vi har VW id.3 och id.4)

Jag kommer inte att använda nån tibber-integrering.
 
Microkatten
Man kan se i realtid när den laddar, och aktuell effekt. Man kan också se laddnings-historik: enskilda laddnings-sessioner och totalt per månad det senaste året.

Det finns en eco-mode där man kan ställa in när bilen skall laddas med hänsyn till när laddningen skall vara klar och elpris. Jag har inte använt eco-mode själv, så vet inte hur bra den fungerar.
 
Redigerat:
Microkatten Microkatten skrev:
Man kan se i realtid när den laddar, och aktuell effekt. Man kan också se laddnings-historik: enskilda laddnings-sessioner och totalt per månad det senaste året.

Det finns en eco-mode där man kan ställa in när bilen skall laddas med hänsyn till när laddningen skall vara klar och elpris. Jag har inte använt eco-mode själv, så vet inte hur bra den fungerar.
Kan man åtminstone pausa laddningen så fort man stoppar i kabeln och starta manuellt vid vald tid? Jag kommer inte använda nån smartladdning via Tibber eller liknande.
 
Microkatten
Nej, det kan man inte vad jag kan se.
 
Jag använder mig av 2 st Garo GLB. Det funkar hur bra som helst att pausa och starta om laddning osv. Schema finns också.

Annars så sätter jag även upp mycket Charge Amp boxar. De är ganska populära.
Men vill man bara ha lokal styrning då rekommenderar jag Garo.
 
Microkatten
D Drosen skrev:
Kan man åtminstone pausa laddningen så fort man stoppar i kabeln och starta manuellt vid vald tid?
Jag får ändra mitt tidigare uttalande: man kan faktiskt i appen pausa och återuppta laddning när kabeln är isatt. Har inte använt funktionen själv, då jag brukar ha schemalagd laddtid i bilen.
 
Appen är medioker.
Kör Eco-mode där man ställer avresetid och körsträcka (motsvarar kWh).
Laddhistorik och laddrapport funkar uselt för mig, registrerar slumpmässigt.

Laddaren gör dock det som förväntas.
 
Microkatten
@FredrikR Är det bara problem när du använder eco-mode? Laddhistorik har funkat perfekt för båda av våra enheter.
 
Microkatten Microkatten skrev:
@FredrikR Är det bara problem när du använder eco-mode? Laddhistorik har funkat perfekt för båda av våra enheter.
Det kan mycket väl vara det som ställer till det, vi laddar normalt Zoen på nätterna då priset är lägre.

Ska försöka tänka på om det registreras när Eco slås av. 👍
 
Känner inte att appen är särkilt dålig eller bra. Nu styr jag laddningen från bilen så jag använder ju inte funktionerna precis.
Men inloggning funkar och de saker som finns gör vad de ska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.