Just det förresten, jag märkte att fläkten varvar väldigt mycket upp och ner, både när den är på grundflöde och ökat flöde vid fuktighet. Antar att det har att göra med blåsten utomhus och kalldraget som uppstod även med gamla fläkten. Och idag blåser det inte ens särskilt mycket utan bara vardaglig blåst
Kan man avhjälpa detta på något sätt? Ifall man ska montera något litet "hus" över utloppet på taket eller nått
 
@
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns något som t.ex. kan kallas för stormskydd:
[länk]
Avluft brukar oftast vara på taket och få fungerar inte de där. Finns däremot en smart vindflöjel som används om avluften är på taket
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nytt_användarnamn_2024_12
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns något som t.ex. kan kallas för stormskydd:
[länk]
Hur tänkte du att denna produkt ska monteras på ett tak?🤔
 
BirgitS
Nytt_användarnamn_2024_12 Snoppenpåtoppen skrev:
Hur tänkte du att denna produkt ska monteras på ett tak?🤔
Förlåt, jag missade att det stod taket och det var därför som jag gillade @ndreas inlägg som påpekade det.
 
Nytt_användarnamn_2024_12
BirgitS BirgitS skrev:
Förlåt, jag missade att det stod taket och det var därför som jag gillade @ndreas inlägg som påpekade det.
Man behöver inte be om förlåtelse, ibland finns det idéer som kan bli hur bra som helst där av min fråga😉
 
namnbyte
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns något som t.ex. kan kallas för stormskydd:
[länk]
Vi har en liknande variant till vårt badrum, fläkt ut genom vägg. Funkar sådär, blev en viss skillnad men vinden träffar fortfarande fasaden och trycks upp i kåpan/in i badrummet...dessvärre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.