Hej Bullen

Har några vita fuskskinnstolar där en stol blivit färgad av ett par svarta billiga fuskskinnbyxor. Hur f.n får man bort den svarta färgen?

Jag har försökt med vanish, klorin, ättiksprit och yes diskmedel. Inget verkar bita vare sig med hushållspapper, scotch-svamp eller microfibertrasa.

Har någon ett bra "husmorsknep"? Kemisk ren bensin, aceton, lacknafta, sprit?

Bilden kanske inte visar så mycket men det går att skönja.
 
  • Del av en beige möbel, kanske en soffa, med synliga smutsfläckar och sömmar på en trägolvbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Många sorters smuts är fettlösligt. Stryk på matolja och tvätta sedan efter någon timme med diskmedel ochch vatten.
 
J
Eller stryk försiktigt med nanosvamp. Är magiskt bra. Det kan dock ta bort lite glans, så var beredd att få behandla med vax eller polish sen.
 
Intressant. Var hittar men denna magiska nanosvamp, finns det någon länk till dessa produkt?
 
H Harald Blåtumme skrev:
Intressant. Var hittar men denna magiska nanosvamp, finns det någon länk till dessa produkt?
Sök på nätet! Kan också heta mirakelsvamp. Jag misstänker att det är liknande produkt som finns på apotea.se och då fraktfritt.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Men här har vi ju uppenbarligen någon som fått framång med en viss produkt. Vilken produkt, är min fråga. Man får såklart tusentals träffar på "mirakelsvamp"... det fattar väl ni alla?
 
  • Haha
Nytt_användarnamn_2024_12
  • Laddar…
J
https://amzn.eu/d/80nWWK5
Jag gillar Amazon, så har fri frakt, men dessa hittar du överallt

En produktbild som visar vita rengöringssvampar staplade i en pyramidform, med pris och varumärkesinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
K Kvisthberg skrev:
Många sorters smuts är fettlösligt. Stryk på matolja och tvätta sedan efter någon timme med diskmedel ochch vatten.
Putten Putten skrev:
Hej Bullen

Har några vita fuskskinnstolar där en stol blivit färgad av ett par svarta billiga fuskskinnbyxor. Hur f.n får man bort den svarta färgen?

Jag har försökt med vanish, klorin, ättiksprit och yes diskmedel. Inget verkar bita vare sig med hushållspapper, scotch-svamp eller microfibertrasa.

Har någon ett bra "husmorsknep"? Kemisk ren bensin, aceton, lacknafta, sprit?

Bilden kanske inte visar så mycket men det går att skönja.
Har du provat med olja? Hur gick det?
 
K Kvisthberg skrev:
Har du provat med olja? Hur gick det?
Hej, har inte provat olja ännu, men kommer att göra det imorgon. Kemiskt ren bensin bet inte på fläckarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.