Testa även att blåsa rent kylflänsar och fläktar vid cpu och gpu, typiska dammsamlare och ger dessa symtom när kylningen inte funkar längre.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
M
H Harald Blåtumme skrev:
Testa även att blåsa rent kylflänsar och fläktar vid cpu och gpu, typiska dammsamlare och ger dessa symtom när kylningen inte funkar längre.
Gör det bara inte med dammsugaren utan blås bort dammet istället med ex tryckluft på burk.

Dammsugaren skapar statisk elektricitet som dödar elektronik.
 
Ser att kylaren för cpu är full med bös. Skall blåsa ur den riktigt
 
  • Gilla
Harald Blåtumme och 2 till
  • Laddar…
Behöver tips om felsökning på en dockningsstation. Har precis fått en HP USB-C docka G5 som jag använde ett par dagar utan problem. Vi har en skärm inkopplade med DVI, sen tangentbord, mus och webbkamera. Allt funkade hur bra som helst med min HP-dator. Sen ville frugan köra sin Lenovo mot dockan, men då fick vi inte skärmen att funka (allt annat funkade). Ok, datorn är kanske inte kompatibel.

Nu till problemet. När jag kopplar tillbaka till min HP dator så funkar allt MEN typ var 20e sekund klagar datorn på inkompatibel USB-enhet (utan att tala om vilken). Har provat allt - testat utan skärmen eller andra enheter inkopplade. Så klart stängt av och rebootat både dator och docka. Hittade till och med att det gick att uppgradera dockan mjukvara så nu har jag den senaste, men det är fortfarande samma problem. Nån som har tips på vad man kan göra? Jag skulle vilja fabriksåterställa dockan men lyckas inte hitta nån instruktion för det.

EDIT: Inser att skärmen inte alls funkar efter att dockan användes på frugans dator, utan vi testade med en separat HDMI-kabel för skärmen. Så gissningsvis är det skärmdelningen som ger felmeddelandet, det konstiga är att felmeddelandet även kommer om vi inte har någon skärm ansluten till dockan...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.