Söker efter en bra förvaring i ett källarförråd. Har idag bara en stor hylla längs hela väggen och det funkar inget vidare. Vill istället ha nånting med lådor i, på skenor eller liknande, men hittar ingenting, nånstans... Nåt liknande den här skulle funka, men den är ju hur liten som helst, vill ha nåt som är minst 3x1.5m.
http://www.ikea.com/PIAimages/35778_PE126676_S4.jpg
 
Ingen som har nåt tips? :-?
 
Om du vill ha så stort....
Köksinredning? Det billigaste köket på IKEA och bara lådor? 1,5 m är ju typ två bänkskåp ovanpå varandra. Det blir 10 lådor på höjden. Eller 7 om du tar en med stora och en med små lådor.

/pinebar
 
pinebar skrev:
Om du vill ha så stort....
Köksinredning? Det billigaste köket på IKEA och bara lådor? 1,5 m är ju typ två bänkskåp ovanpå varandra. Det blir 10 lådor på höjden. Eller 7 om du tar en med stora och en med små lådor.
Blir nog väldigt dyrt om jag ska ha 1.5 meter högt och minst 3 meter brett. Vill ha rätt stora lådor också, typ 30 cm höga. Inte helt nödvändigt att de sitter på skenor för det kan jag tänka mig är väldigt dyrt. Utan det skulle funka som på bilden ovan, att man bygger kanter så att lådorna sitter ordentligt fastmonterade.
 
Vad ska du förvara? Ikeas trådbackar ANTONIUS är på skenor, billiga och flexibla, men ihåliga  :-/ Tror det finns nåt att hänga över förvisso.
Vi har plåthyllor med stora märkta lådor på och krokar, IKEA's GORM, som vi hänger skor på,  (i hälkappan)
/u
 
Misse_o_Mojje skrev:
Vad ska du förvara? Ikeas trådbackar ANTONIUS är på skenor, billiga och flexibla, men ihåliga  :-/ Tror det finns nåt att hänga över förvisso.
Vi har plåthyllor med stora märkta lådor på och krokar, IKEA's GORM, som vi hänger skor på,  (i hälkappan)
/u
Tänkt förvara en massa olika saker, kablar, bildelar, sällskapsspel, burkar, diverse småsaker så trådbackar funkar inte för mig. Nog måste det väl finnas några sorts lådor man kan använda, i köpta eller egentillverkade hyllor.
 
Du verkar veta precis hur du vill ha det så köp hem en bunt spånskiva/MDF och skruva ihop egna hylor och lådor. Sätta ihop lådor liknande dem i den lilla ikea-möbeln fixar du lätt själv med enkla medel, då får du lagom storlek och precis som du vill ha det. Spånskiva (om du väljer det framför MDF) är dessutom ett väldigt billigt material så kommer inte kosta mycket att bygga denna möel.
Själva hyllkonstruktionen kan du förstärka med lite reglar och det blir toppen!

Slänger du dessutom på lite färg så ser det riktigt proffsigt ut :) En smart grej med "lådmöbler" är att du kan ta överblivna slattar och måla olka lådor i olika färger utan att det ser konstigt ut.

Lycka Till!
 
Jo det vore ju en idé för att få det precis som man vill men jag är inte så händig att jag fixar det helt på egen hand, skulle då behöva nån sorts ritning att gå efter. Räcker med att det är något liknande då, och en ritning för hylla och en för låda skulle ju funka. Får försöka mig på att hitta det istället verkar det som.
 
Trofast verkar ju vara helt perfekt. :D
Dock så skulle jag behöva nio höga för att täcka hela väggen vilket då blir ca 6000:-. Men funderar starkt på att bygga stommen och köpa backarna.
 
Hemmakatten
Var på Ikea och kollade på TROFAST idag och den skulle passa perfekt, men jag ska försöka tillverka stommarna själv. Vad för fräs använder jag för att fräsa ur spåren för backarna? Handöverfräs? Lamellfräs? Jordfräs? :D
 
Använd en handöverfräs med en not-fräs i lagom diameter. Skulle även kunna gå att spåra med en cirkelsåg men fräsen är optimal.

Känns detta komplicerat så borde det gå att skruvlimma lister som backarna kan glida på istället.

Lycka Till
 
Ska se om jag kan hitta nån handöverfräs till en rimlig penning. Kommer ju inte använda den så väldigt mycket så det lär inte bli nån värsting. Men får inte bli nån för billig heller så att resultatet inte blir som det är tänkt.
Lister är annars en rätt smart och enkel grej men det får bli som en sista utväg i sånt fall.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.