Hej,

Jag har köpt ett spabad förra året och bestämt mig för att ha det på trädäcket. Vi kollade tillsammans med en snickare om den kan stå där.
Inga problem.

Vi fixade lite förstärkning oavsett för säkerhets skull. Nu efter 4 månader ungefär så har badet börjat lutar lite. Trädäcket är minst 20 år gammal så inte det nyaste..

Värsta Punkten är ca 3 cm skillnad och jag tycker det är för mycket. Kanske jag oroar mig i onödan men kan tänka mig att belastningen blir bara värre och värre.

Säkert inte bra för själva badet heller när det står inte helt plan.

Frågan nu är hur bråttom är det? Skulle jag fixa det direkt helst imorgon eller kan jag vänta tills det blir varmt.

Mitt problem är att jag har inget annat ställe som passar bättre just nu. Hade verkligen gärna haft badet på altan nu efter all elinstallation är klar..

Tror ni man kan fixa altan? Eller borde jag börja leta efter ett annat ställe på tomten?

Tack för hjälpen i förväg!

Ett skyddat utomhusobjekt på terrass, markerade glipor med måttangivelser på cirka 1-3 centimeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, hur löste du detta? Har också visst lut på mitt men har löst att det inte ska göra något så länge det är jämt lutande så att säga. Har du fått höra annat?
 
N No Name2 skrev:
Hej, hur löste du detta? Har också visst lut på mitt men har löst att det inte ska göra något så länge det är jämt lutande så att säga. Har du fått höra annat?
mitt lutar med, men enligt leverantören av mitt spabad så är detta lugnt sålänge alla ventiler, munstycken och vattenfilter är under vatten, min lutar runt 3cm diagonalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.