Någon som har erfarenter och speciallösningar då det gäller digital tempindikering på acc-tankar?
Jag har sett att många bara köper vanliga billiga inne/ute termometrar och slänger upp?

Kanske överkurs att handla 6 st digitala displayer för detta ändamål.
Då jar har tre tankar sammankopplade borde det egentligen räcka med att göra mätning på temp ovan och under endast på en tank. Då räcker det med endast 2 st displayer.

Vad göra sedan? Avlägsna de gamla "analoga" termometrarna som sitter i direkt anslutning till tankar.
Ersätta med nya dykrör där den nya tempgivaren trycks in?
Finns det begränsningar på antal meter kabel mellan tempgivare och display? Klippa och skarva på fåtal meter till borde funka?

Någon
 
Digitala termometrar tycker jag känns som "överkurs" man får mycket bättre överblick på analoga där man bara kollar i vilken "sektor" de befinner sig. Visar ju dessutom på grad om man kollar noga.

Det JAG skulle önska mest är en "skiktningsvisare" som visar var på tanken skiktet ligger, förr när tanken var oisolerad kunde man bara känna på utsidan för att tydligt veta. För att få veta nu måste man ju ha 5-10 termometrar/sensorer på tanken och det känns inte lika bra/exakt.

Annat lull lull vore en flödesmätare från pannan med det och graderna in i pannan kunde man räkna momentanförbrukningen/effekten och annat skoj. Tyvärr är det lite svårare med såna som tål lite temperaturer (kostar $$$).
 
Hej titta in på Regin.se
Där kan du hitta en massa styr utrustning till din a acc-tankar
Om du letar under regulatorer så kan du hitta denna prudukt som kanske skulle passa i din fråga

Har klippt ur ett avsnitt.

Displayenhet m. ingångar för temp.givare


För presentation av aktuell temperatur. Upp till tre NTC-givare kan anslutas. Den kan användas självständigt kopplad direkt till givare eller tillsammans med regulator. Dessutom innehåller displayenheten börvärdesinställning som kan användas till ansluten regulator.
Passar till regulatorer modell AQUA24A1(2,3) /D och Aqua24A1(2,3)F/D. Även elektroniska termostater modell TM1N/D, TM2-24/D och TM2(4)HC/D.

Beskrivning Typ
Matningsspänning 24V AC
Givaringångar 3 st, NTC-givare
Mätområden: 0...60/20...50/40...70/60...90°C
Kanal 1 (CH1) 0...30, 20...50, 40...70, 60...90°C
Kanal 2 (CH2) 0...60, -30...+30°C
Kanal 3 (CH3) 0...30, 20...50, 40...70, 60...90°C
Kapslingsklass IP20

Displayenhet DSP24N3/D 1547
 
tjohej..
jag är också inne på samma lull lull till tankarna.. men jag vill ha en display som visar alla typ 6st givarna på displayen samtidigt.
Ska se snyggt ut dessutom, tänkt ha det på övravåningen så man inte behöver springa i källaren o kolla tempen..
Det är nog svårt att hitta någon sådan grejj.. men letar fortfarande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.